Rekordowa oglądalność finału Euro?
Jeśli Polacy zagrają w meczu finałowym turnieju spotkanie to może obejrzeć nawet 17 milionów widzów. Takie są przynajmniej szacunki TVP.
Tak ogromnej widowni nie miała jeszcze żadna transmisja w historii TVP. Jak dotychczas największą oglądalnością cieszyła się relacja z konkursu skoków narciarskich podczas igrzysk w Salt Lake City. Adam Małysz wywalczył wtedy srebrny medal a jego poczynania śledziło 14,5 miliona osób.
Jeśli Polacy dotrą do finału a przewidywania TVP się sprawdzą, koszty emisji trwającej 30 sekund reklamy wyniesie 390 tysięcy złotych. Podczas meczu otwarcia (Polska – Grecja) za taką reklamę zapłacić trzeba będzie ok. 278 tysięcy złotych.
TVP będzie chciało dodatkowo powiększyć swoje przychody z Euro 2012 sprzedając innym stacjom telewizyjnym prawa do pokazywania skrótów meczów wraz z bramkami. Według Włodzimierza Szaranowicza Telewizja Polska prowadzić będzie rozmowy na ten temat ze wszystkimi chętnymi nadawcami. Mimo wszystko plan ekonomiczno-finansowy TVP zakłada, że spółka zakończy ten rok ze stratą około 60 milionów złotych.