Świątek podbiła media. Ekwiwalent reklamowy o wartości 97 mln złotych
Iga Świątek błyskawicznie stała się jedną z najbardziej rozpoznawalnych polskich sportsmenek. W trakcie jej zmagań podczas turnieju Rolanda Garrosa oraz po jej triumfie. W prasie, radiu i internecie pojawiły się tysiące tekstów na jej temat. Według Instytutu Monitorowania Mediów wartość ekwiwalentu reklamowego tych publikacji wyniosła 97 milionów złotych.
Zainteresowanie sportsmenką pojawiło się 4 października w dniu jej zakwalifikowania się do ćwierćfinałów French Open 2020, Roland Gaross – wówczas na jej temat w mediach zanotowano już 3,6 tys. publikacji o dotarciu 21 mln potencjalnych kontaktów. Iga Świątek jest pierwszą Polką, która zwyciężyła w międzynarodowych mistrzostwach Francji w tenisie, pokonując w finale Amerykankę, Sofię Kenin i zdobywając przy tym wielkoszlemowy puchar. W dniu zwycięstwa – 10 października br., we wszystkich mediach zanotowano już z kolei 15 826 publikacji związanych z jej sukcesem o dotarciu prawie 75 mln potencjalnych kontaktów.
Szeroko w prasie i sieci
W okresie 4 – 18 października łącznie w radiu i telewizji pojawiło się 712 materiałów, z czego aż 590 to komunikaty radiowe. Całkowity ekwiwalent reklamowy (AVE) wszystkich wzmianek to prawie 4 mln zł, a ich dotarcie wyniosło 75 mln potencjalnych kontaktów. Materiały, które okazały się mieć największe dotarcie objęły tytuły: Program 24 Polskiego Radia, TVN24, Program I Polskiego Radia, TVP Info i Radio Gdańsk.
W tym czasie w prasie pojawiło się 621 publikacji o łącznym dotarciu wynoszącym prawie 40 mln potencjalnych kontaktów i ekwiwalentem reklamowym (AVE) o wartości 19 mln zł. Najwięcej materiałów (149) pojawiło się 12 października w takich tytułach jak: Tele Tydzień, Gazeta Wyborcza, Fakt, Newsweek, Do Rzeczy, Rzeczpospolita, czy Przegląd Sportowy. Wśród ogólnie najbardziej zasięgowych tytułów prasowych, które pisały na ten temat znalazły się: Tele Tydzień, Życie na Gorąco, Fakt, Super Express, Gazeta Wyborcza, Polityka i Newsweek.
Najwięcej wpisów na Twitterze, Facebook natomiast z najwyższym dotarciem
W portalach i mediach społecznościowych pojawiło się ponad 68 tys. wzmianek o dotarciu w wysokości ponad 313 mln potencjalnych kontaktów i ekwiwalencie reklamowym (AVE) na poziomie 73 mln zł. Najwięcej publikacji zanotowano na Twitterze, na którym w analizowanym okresie opublikowano łącznie aż 52 028 tweetów i retweetów o dotarciu ponad 71 mln potencjalnych kontaktów.
Najwyższą wartość dotarcia zaobserwowano natomiast na platformie Facebook (133 tys. potencjalnych kontaktów), gdzie w okresie 2 tygodni pojawiło się ponad 3,5 tys. materiałów, a najwyższy ekwiwalent reklamowy (AVE) wygenerowały portale internetowe (56 mln zł), gdzie pojawiło się prawie 11 tys. publikacji.