28.02.2012 18:37

Kosztowny PŚ

Biegowy Puchar Świata w Szklarskiej Porębie był z pewnością dostarczył wszystkim kibicom wielkich emocji. Niestety okazał się być finansową klapą.


Szklarska Poręba straciła na organizacji tych zawodów aż 3,5 miliona złotych. Gospodarzom przysługiwało 20% powierzchni reklamowych. Reszta należy do światowej federacji. Problem w tym, że całość zysków z reklam według władz miasta zainkasował Polski Związek Narciarski.

Innego zdania jest Grzegorz Mikuła – sekretarz generalny PZN. – Oddaliśmy gospodarzom 100% zysków ze sprzedaży powierzchni reklamowych. Do kasy miasta trafiły także wszystkie pieniądze za sprzedane bilety – twierdzi Mikuła.

Koszty organizacji wzrosły również ze względu na warunki pogodowe. Przygotowane już trasy zasypała tuż przed zawodami nowa warstwa śniegu, z którą trzeba było się uporać.

Szklarską Porębę pogrążyło także TVP. W ostatniej chwili przedstawiciele telewizji poinformowali, że nie mają pieniędzy na przyjazd na zawody. Miasto musiało więc sponsorować nocleg blisko stu osób związanych z TVP, które ostatecznie dotarły do Szklarskiej Poręby.

Wypada się zatem chyba cieszyć, że w przyszłym sezonie Puchar Świata ominie Polskę.

Udostępnij
Redakcja Sport Marketing

Redakcja Sport Marketing