24.08.2020 16:35

Ekstraklasa na dłużej w Canal+ i TVP. Nowa umowa

Ekstraklasa S.A. i nadawcy telewizyjni osiągnęli porozumienie w sprawie rozwiązań formalnych związanych z wpływem pandemii COVID-19 na rozgrywki PKO Bank Polski Ekstraklasy. Rozgrywki będą pokazywane przez Canal+ oraz TVP do końca sezonu 2022/23. Współpraca trwa W trakcie obowiązywania umowy CANAL+ będzie, jak dotychczas, transmitował wszystkie mecze PKO Bank Polski Ekstraklasy, zaś TVP będzie pokazywać po […]

Udostępnij
Ekstraklasa na dłużej w Canal+ i TVP. Nowa umowa

Ekstraklasa S.A. i nadawcy telewizyjni osiągnęli porozumienie w sprawie rozwiązań formalnych związanych z wpływem pandemii COVID-19 na rozgrywki PKO Bank Polski Ekstraklasy. Rozgrywki będą pokazywane przez Canal+ oraz TVP do końca sezonu 2022/23.

Współpraca trwa

W trakcie obowiązywania umowy CANAL+ będzie, jak dotychczas, transmitował wszystkie mecze PKO Bank Polski Ekstraklasy, zaś TVP będzie pokazywać po jednym spotkaniu w każdej kolejce w paśmie otwartym – równolegle z CANAL+. Obie stacje, w ramach zakupionych pakietów będą także pokazywać powtórki meczów, jak i publikować skróty w programach informacyjnych i magazynach poświęconych lidze.

Dzięki temu sumaryczna wartość kontraktów w trakcie czterech sezonów (2019/20 – 2022/23), wraz z kosztami produkcji sygnału telewizyjnego przez Ekstraklasa Live Park w najwyższej światowej jakości 4K i Ultra HD, wyniesie 1 mld zł. Z tej sumy 250 mln zł za rozegrany sezon 2019/20 zostało już rozliczone.

Ważna zmiana

CANAL+ w ramach zwiększonego zakresu praw cyfrowych będzie mógł również publikować skróty meczowe oraz magazyn internetowy na swoich oficjalnych stronach internetowych. Nadawca ten rozszerzył także swoje prawa do publikacji najważniejszych sytuacji meczowych w ramach tzw. „digital near live clips”, czyli materiałów wideo z kluczowymi akcjami meczowymi, które udostępniane są bezpośrednio po ich wystąpieniu jeszcze w trakcie spotkań.

CANAL+ będzie je mógł umieszczać nie tylko w swojej aplikacji mobilnej, ale również we własnych mediach społecznościowych. Skróty meczowe oraz akcje digital near live będą pokazywane także w ligowym serwisie Ekstraklasa.TV oraz w aplikacji mobilnej Ekstraklasa.

Interesy ligowców zabezpieczone

– Nowe uzgodnienia z nadawcami w istotny sposób zabezpieczają interesy ligi, równomiernie rozkładając ryzyko między stronami. Istotnym wsparciem w procesie negocjacji tych warunków byli prezesi Dariusz Mioduski, Cezary Kulesza i Grzegorz Jaworski, wydelegowani do tego zadania z ramienia rady nadzorczej, za co bardzo serdecznie dziękuję – dodaje Marcin Animucki.

– Redakcja CANAL+ to ekstraklasa dziennikarska, dlatego cieszymy się, że nadal będziemy mieli przyjemność pokazywać kibicom najlepsze rozgrywki piłkarskie w Polsce. Od lat trzymamy rękę na pulsie, jesteśmy na każdym meczu, na każdym stadionie -zaglądamy tam, gdzie inni nie mogą. Liga nie ma przed nami tajemnic. Ekstraklasie poświęcamy najwięcej czasu, produkujemy wiele wyjątkowych magazynów, zapewniamy najlepszą oprawę komentatorską i ekspercką. Dodajemy lidze emocji i opakowujemy tak, jak najpiękniejszy prezent – mówi Michał Kołodziejczyk, szef redakcji sportowej Canal+.

– To wielki sukces Telewizji Polskiej. O dwa lata przedłużyliśmy umowę z piłkarską Ekstraklasą i to na znacznie lepszych warunkach. W sezonach 2021/22 i 2022/23 będziemy dysponować w każdej kolejce albo pierwszym albo drugim wyborem spotkania. To gwarantuje, że najlepsze mecze będą dostępne w każdym polskim domu – twierdzi z kolei Jacek Kurski, prezes TVP.

źródło: informacja prasowa

Udostępnij
Miłosz Marek

Miłosz Marek