Logotypy wybrane
Komisja powołana przez spółkę PL.2012 zdecydowała o wyglądzie logotypów dla inicjatyw Polish Pass i Polish Guide przed Mistrzostwami Europy w piłce nożnej.
Oba pomysły są ściśle związane z Euro 2012 w Polsce i na Ukrainie. Polish Pass miałby być połączoną wejściówką na mecz, biletem komunikacji miejskiej i kolejowej, rezerwacją na hotel oraz ubezpieczeniem zdrowotnym na okres rozgrywek o europejski czempionat. Z kolei Polish Guide to w założeniu autorów projektu specjalny system komunikacyjny, który ułatwi przyjezdnym kibicom poruszanie się po krajach-gospodarzach turnieju.
Konkurs na logo dla obu projektów cieszył się ogromnym zainteresowaniem. – Zainteresowanie konkursem przerosło nasze oczekiwania. Ponad 50 propozycji pokazuje jak istotnym elementem procesu przygotowań do Euro 2012 jest zaangażowanie i zapał wszystkich Polaków – ocenia Wojciech Folejowski ze spółki PL.2012. Pomimo dużej ilości zgłoszeń, werdykt mógł być tylko jeden – najlepsze grafiki przygotował Daniel Faligowski z Lubonia.
– O wyborze zwycięskich logotypów zdecydowała spójność i użyteczność komunikacyjna, a zarazem prostota tych propozycji. Nie bez znaczenia było też nawiązanie kolorystyczne do naszych barw narodowych, które kibicom i turystom odwiedzającym nasz kraj będą kojarzyć się z Polską – uzasadnia wybór jury Folejowski. – Przygotowując zintegrowany produkt turystyczny jakim będzie Polish Pass oraz praktyczny przewodnik jakim ma być Polish Guide chcemy zwrócić uwagę na komplementarność obu tych usług. Dlatego wybraliśmy logotypy, które będą ze sobą współgrały podkreślając tę synergię – dodaje Dominik Jung koordynujący projekt Polish Pass.