23.02.2012 09:44

Polacy oszczędni podczas Euro 2012?

Polacy deklarują, że Euro 2012 nie uszczupli ich portfeli. Aż 86% rodaków nie planuje zakupów związanych z ME. Niecałe 10% planuje większe wydatki.

\"\"
Według badań On Board PR i Instytutu Badania Opinii Homo Homini 78% Polaków deklaruje także, że przy wyborze marki produktu nie sugerują się faktem czy dana firma sponsoruje naszą kadrę narodową.

Jeśli już jednak Polacy udadzą się do sklepów to głównie po artykuły takie jak piwo czy chipsy. Popularne będą też gadżety takie jak maskotki, szaliki czy breloki. Tylko około 9% respondentów przyznało, że przed turniejem zakupi sprzęt RTV.

– O jednej rzeczy trzeba pamiętać – deklaracje często nieco odbiegają od rzeczywistości, działa tu bardziej ogólny mechanizm powodujący, że niechętnie przyznajemy się, iż jesteśmy podatni na wpływ reklam i innych przekazów medialnych, dodatkowo wpływ ten może pozostawać nieuświadomiony i przez to niezauważalny dla samych zainteresowanych, a co za tym idzie nie odnotowany w pomiarze – podsumowuje wyniki badań Tomasz Lis, dyrektor działu Retail&Entertainment w On Board PR.

Udostępnij
Redakcja Sport Marketing

Redakcja Sport Marketing