Polska koszykówka może liczyć na nowego sponsora
Pandemia nie przeszkodziła polskiej koszykówce w pozyskaniu dużego sponsora. Grupa Lotos podpisała kontrakt o szerokim zakresie.
Koncern naftowy z Gdańska został sponsorem Energa Basket Ligi, Energa Basket Ligi Kobiet, reprezentacji Polski koszykarek i koszykarzy, a także Suzuki Pucharu Polski i Suzuki Superpucharu Polski.
Firma będzie też wspierać oficjalną galę zakończenia sezonu koszykarskiego. Porozumienie będzie obowiązywać w sezonie 2020/21.
Jak ma wyglądać kooperacja?
Polski Związek Koszykówki otrzyma od Grupy Lotos karty paliwowe. Będą one rozdysponowane wśród klubów Energa Basket Ligi i Energa Basket Ligi Kobiet. Zostaną one również wykorzystane na potrzeby kadry narodowej.
Logo przedsiębiorstwa będzie widoczne na obręczy kosza, bandach i telebimach, ściankach sponsorskich, materiałach reklamowych w halach. Pojawi się także na grafikach promocyjnych i wideo oraz na stronach internetowych. Będzie również eksponowane na grafikach zawodników i zawodniczek tygodnia wyróżnianych w wymienionych rozgrywkach ligowych.
Jak oceniają ją strony?
– Wiemy, że pandemia koronawirusa to okres trudny także dla sportowców. Jako mecenas polskiego sportu, jesteśmy w stałym kontakcie ze wszystkimi sponsorowanymi przez nas podmiotami. Wszyscy czekamy już na sportowe emocje. Stopniowe odmrażanie gospodarki to dobry znak, że powoli wracamy do normalności. Zdecydowaliśmy, by do naszej sportowej rodziny dołączyła koszykówka. Mam nadzieję, że paliwo Lotosu będzie napędzało polskich koszykarzy w drodze do kolejnych sukcesów w wymiarze krajowym i międzynarodowym – powiedział Paweł Jan Majewski, prezes zarządu Grupy LOTOS.
– Sport w sposób szczególny został dotknięty przez epidemię koronawirusa. Dziękujemy Grupie LOTOS, a przede wszystkim Panu Prezesowi Pawłowi Janowi Majewskiemu, za zaufanie i zaangażowanie w tak trudnych czasach. Na tej umowie skorzysta cała polska koszykówka, a przede wszystkim kluby Energa Basket Ligi i Energa Basket Ligi Kobiet, które będą mogły wykorzystywać karty paliwowe. Wszyscy już tęsknimy za koszykarskimi emocjami, cieszymy się, że w nowym sezonie będziemy mogli je przeżywać wspólnie z Grupą LOTOS – dodał Radosław Piesiewicz, prezes Polskiego Związku Koszykówki i Polskiej Ligi Koszykówki.