Kto wypromuje się na Euro?
Możliwość promocji podczas imprez typu Mistrzostwa Europy to dla wielu firm priorytet. Które z nich są najbardziej rozpoznawalne wśród Polaków?
Choć ponad połowa Polaków (58%) w wieku 15-50 lat nie potrafi spontanicznie podać chociaż jednego oficjalnego sponsora Mistrzostw Europy, najbardziej popularna jest Coca-Cola (19%).
W dalszej części znajduje się sieć sklepów Biedronka (14%), której pomaga akcja reklamowa związana z piłkarską reprezentacją. Mimo to, pamiętać należy, że nie jest to oficjalny sponsor turnieju, a partner kadry narodowej.
Ostatnie miejsce na podium zajmuje E.Wedel (9%). Dalej uplasowała się Warka (6%), Orange (5%), McDonald`s (5%), Carlsberg (4%), Adidas (3%), Castrol (3%), Cappy (3%) i Kia (2%).
Poniżej progu rozpoznawalności znalazł się Hyundai, Tyskie, Bank Pekao SA, TP SA, Cisowianka i T-Mobile.
– Badanie pokazuje, że można być kojarzonym z Euro 2012 niekoniecznie sponsorując sam turniej. Na czołowych miejscach, z bardzo zbliżonymi wynikami znalazły się bowiem Coca-Cola (Globalny sponsor UEFA EURO 2012) oraz Biedronka (sponsor reprezentacji Polski). Bardzo wiele zależy tu od kreatywności komunikacyjnej oraz umiejętnym wykorzystaniu emocji towarzyszących tej imprezie. Większość respondentów nie potrafi wskazać spontanicznie żadnego sponsora turnieju, co pokazuje że nie wykorzystali oni dotąd potencjału marketingowego mistrzostw. Wiele marek sponsorów w ogóle nie jest kojarzonych z Mistrzostwami, a ich reklamy nie były zauważone. Nadchodzące 4 miesiące będą czasem walki o zaistnienie w tej świadomości – mówi Janusz Sielicki, Dyrektor ds. Badań Interaktywnego Instytutu Badań Rynkowych.