ZAKSA podsumowała sezon pod kątem medialności
Mecze z udziałem Grupy Azoty ZAKSA Kędzierzyn-Koźle w sezonie 2019/20 PlusLigi cieszyły się dużym zainteresowaniem kibiców. Transmisje ze spotkań z udziałem zespołu zobaczyło 3 765 387 widzów.
Najlepszy wynik oglądalności (mecz transmitowany z HWS „Azoty” z PGE Skrą Bełchatów zobaczyło 307 577 osób) należy właśnie do ZAKSY, podobnie jak najwyższa, spośród wszystkich klubów PlusLigi, wartość ekwiwalentu reklamowego wszystkich sponsorów klubu.
OGLĄDALNOŚĆ – 3 765 387 (za Pentagon Research)
Wyniki oglądalności meczów z udziałem Grupy Azoty ZAKSA Kędzierzyn-Koźle dotyczą okresu od października 2019 do marca 2020, analizie poddane zostały spotkania rozgrywane w ramach Superpucharu Polski, Pucharu Polski oraz fazy zasadniczej PlusLigi.
W zmaganiach ligowych zespół rozegrał 24 mecze, z czego aż 23 spotkania z udziałem Grupy Azoty ZAKSA Kędzierzyn-Koźle były transmitowane (wszystkie mecze poza spotkaniem 2. kolejki z MKS Będzin), fani obrońców tytułu mogli na bieżąco śledzić również rywalizację zespołu w ramach Superpucharu Polski z Projektem Warszawa oraz Pucharu Polski z BBTS Bielsko-Biała. Łącznie transmitowanych było 25 spotkań ZAKSY.
Liczba fanów, która zobaczyła transmisje z meczów (uwzględniając transmisje na żywo oraz powtórki) to rezultat 3 765 387 widzów. Największym zainteresowaniem, spośród wszystkich transmitowanych spotkań PlusLigi i Pucharu Polski, cieszyły się mecze właśnie z udziałem tej ekipy. Były to bezpośrednie konfrontacje podopiecznych Nikoli Grbicia z PGE Skrą Bełchatów, warto zaznaczyć, że tylko rywalizacje kędzierzyńsko-bełchatowskie zdołały zgromadzić przed odbiornikami ponad 300 tysięcy widzów. I tak spotkanie rozgrywane w ramach pierwszej rundy fazy zasadniczej, transmitowane z Kędzierzyna-Koźla, zobaczyło 307 577 osób, mecz rundy rewanżowej (rozgrywany w Bełchatowie) natomiast 305 731 widzów.
SUMA EKWIWALENTU REKLAMOWEGO – 100 976 904,83 zł (za Pentagon Research)
Suma ekwiwalentu reklamowego wszystkich sponsorów klubu stawia ZAKSĘ na pierwszym miejscu w zestawieniu z pozostałymi klubami PlusLigi. Łączna wartość ekwiwalentu (wskazana w zestawieniu opracowanym przez Pentagon Research) wynosi 100 976 904,83 zł.
Wartościami osiągającymi kilkanaście milionów złotych mogą pochwalić się Grupa Azoty oraz miasto Kędzierzyn-Koźle. Dodatkowo Kędzierzyn-Koźle, w zestawieniu miast klubów plusligowych zajmuje drugie miejsce, wyższym ekwiwalentem od tego miasta może pochwalić się tylko Warszawa. Najwyższe wartości sponsorzy wypracowywali w miesiącach listopadzie i lutym, a więc sportowo najbardziej intensywnych, kiedy to łącznie Grupa Azoty ZAKSA Kędzierzyn-Koźle rozegrała 15 meczów.
Warte uwagi przy tym są wyniki osiągane przez siatkówkę ogólnie. W konfrontacji z innymi dyscyplinami sportowymi siatkówka mężczyzn cieszy się sporym zainteresowaniem, zajmując wysokie trzecie miejsce, tuż za skokami narciarskimi (niezmiennie na pierwszym miejscu pozostaje piłka nożna).
PUBLIKACJE W MEDIACH – 12 213 (za PRESS-SERVICE Monitoring Mediów)
Wydarzenia z udziałem Grupy Azoty ZAKSA Kędzierzyn-Koźle cieszyły się również zainteresowaniem mediów, wzmianki o klubie pojawiały się w mediach ogólnopolskich i regionalnych ponad 12 tysięcy razy, generując dotarcie na poziomie 446 milionów.
Najwięcej informacji na temat zespołu pojawiało się w mediach internetowych. Ponad 600 razy o ZAKSIE pisano na polsatsport.pl, równie często o poczynaniach drużyny donosiły takie serwisy jak siatka.org, sportowefakty.wp.pl czy też koncentrujące się na wydarzeniach z regionu nto.pl.
Dzięki radiostacjom, regularnie informującym o siatkarskich wydarzeniach z Kędzierzyna-Koźla, informacje o klubie docierały ponad 258 milionów razy. Do największej liczby słuchaczy trafiły doniesienia RMF FM, najczęściej o poczynaniach Grupy Azoty ZAKSA Kędzierzyn-Koźle informowało Polskie Radio 24 oraz pierwszy i trzeci Program Polskiego Radia.
Ponad 2 tysiące informacji pojawiło się również w prasie, wśród tradycyjnych mediów, najczęściej piszących o zespole prowadzonym przez Nikolę Grbicia mamy takie tytuły jak: „Przegląd Sportowy”, „Sport” oraz „Nowa Trybuna Opolska”. W zestawieniu telewizji najczęściej o poczynaniach kędzierzynian informowała telewizja Polsat (Polsat News oraz Polsat).
PUBLIKACJE W SOCIAL MEDIACH (DOTARCIE) – 68 245 637 (za PRESS-SERVICE Monitoring Mediów)
Równie często publikacje dotyczące Grupy Azoty ZAKSA Kędzierzyn-Koźle pojawiały się w mediach społecznościowych. W trakcie sezonu pojawiło się ponad 9 tysięcy publikacji, generujących dotarcie przekraczające próg 68 milionów.
Największa aktywność skoncentrowała się na Facebooku (ponad 6 tysięcy wzmianek), sporą aktywnością wykazali się użytkownicy Twittera (ponad 2 tysiące publikacji zarejestrowanych w okresie od października 2019 do marca 2020). Do sporej liczby fanów dotarły również informacje publikowane za pośrednictwem Instagrama, YouTube oraz wzmianki aktywnych użytkowników forum Strefy Siatkówki.
źródło i fot.: zaksa.pl/ZAKSATV