Przejdź do treści
Tło nagłówka
SportMarketing.pl

Newsletter

Zapisz się na nasz newsletter, aby być na bieżąco z najnowszymi trendami i analizami w marketingu sportowym.

Dziękujemy za zapisanie się do newslettera!

Marketing
Media
Sponsoring sportu
Finanse
Wywiady
Rankingi
Cykle
Wszystkie artykuły Cykle
Kobiety | Sport | Biznes
Rzecznicy Prasowi
Sport i Pieniądze
Zawód: Dziennikarz Sportowy
Eventy
Ogłoszenia
Wszystkie artykuły Ogłoszenia
Wolontariat
Praca
Marketing
Media
Sponsoring sportu
Finanse
Wywiady
Rankingi
Cykle
Kobiety | Sport | Biznes
Rzecznicy Prasowi
Sport i Pieniądze
Zawód: Dziennikarz Sportowy
Eventy
Ogłoszenia
Wolontariat
Praca
Z kraju
Z kraju Opinie o nowym logo Ekstraklasy podzielone
21.07.2011 20:41

Opinie o nowym logo Ekstraklasy podzielone

Po podpisaniu umowy między Ekstraklasą SA a T-Mobile, modyfikacji uległo również logo rozgrywek, do którego włączono element nawiązujący do sponsora. Jaki jest efekt?

Redakcja Sport Marketing
Udostępnij


Już po raz drugi logo najwyższej piłkarskiej klasy rozgrywkowej zostaje zmodyfikowane z myślą o sponsorze tytularnym. Tak samo było w 2005 roku, gdy sponsorem został "Centertel" (operator sieci Idea, a potem Orange). Wówczas jednak przygotowane zostało zupełnie nowe logo, które nawet przybrało barwy sponsora (widoczne na grafice powyżej po prawej stronie).

Logo T-Mobile Ekstraklasy (po lewej stronie) to modyfikacja przygotowanej wcześniej identyfikacji wizualnej spółki. Oczywiście, dodanie elementu kojarzącego się z nowym sponsorem to nie przypadkowy zabieg. Taką możliwość przewidywano już przy procesie tworzenia logo.

Inna sprawa to efekt końcowy i jego ocena. Opinie na ten temat są dość podzielone. Każdy z Was może wyrazić swoją ocenę, czy ładniejsze jest logo T-Mobile Ekstraklasy czy Orange Ekstraklasy, oddając głos w naszej sondzie (na stronie głównej). A jakie są opinie ekspertów? Zapraszamy do lektury:

Joanna Nycz-Kowalska (Prezes Agencji Marketingu Sportowego i PR Proton Relations):
– Miałam nadzieję, że logotyp nie zostanie wzbogacony elementami graficznymi znanymi z logo sponsora. Stało się inaczej. Dla mnie tym samym nie można mówić o logo Ekstraklasy, a wyłącznie o podkładce graficznej dla kolejnych sponsorów. Dodatkowo niezbyt udanej podkładce, która jest jedynie znakiem graficznym, z którego nie dowiemy się i nie poczujemy niczego, co pomogłoby nam bardziej polubić rodzime rozgrywki piłkarskie.

Janusz Basałaj (Redaktor naczelny telewizji Orange Sport Info):

– To jest chyba idealny moment, aby wejść na rynek sponsorując najpopularniejsze rozgrywki w tym kraju. Orange, który był przez trzy lata sponsorem, na pewno dobrze to wspomina, bo jeszcze długo potem kibice używali określenia "Orange Ekstraklasa". Taka premia dla marki. Na pewno warto pamiętać, że jest dużo większa ekspozycja ligi. T-Mobile powinien być z tego zadowolony. Co do samego logo, to nie chciałbym go oceniać. Jest jakie jest.

Jakub Kacprzak (Doradca przy rebrandingu Polskiej Ligi Koszykówki):
– Muszę przyznać, że dla mnie nowy logotyp jest zastanawiający. Mamy do czynienia z dwoma kolorami, które ewidentnie się gryzą. Jeżeli spojrzymy na logotypy różnego rodzaju lig, to kolorem dominującym zazwyczaj jest kolor sponsora. Tak było w przypadku Orange Ekstraklasy. W przypadku obecnej identyfikacji, Ekstraklasa poszła raczej w złym kierunku. Podobną sytuację w zeszłym roku miała Polska Liga Koszykówki. Logo PLK było połączone z logiem Tauron Basket Ligi oraz z właśnie grafiką Taurona. Wyglądało to dość nieszczęśliwie. Wracając do T-Mobile Ekstraklasy, jestem szczególnie zaskoczony, że wcześniej przygotowano nowe logo rozgrywek, a dopiero później zaczęto się zastanawiać jak wpasować sponsora. Oceniam tą sytuację nie za dobrze. Lepiej byłoby stworzyć logotyp w barwach sponsora, tak jak to robi się na całym świecie. Spójność spowodowałaby łatwiejsze przyswajanie i kojarzenie logotypu.

Tomasz Brudziński (Prezes Agencji Reklamowej Hotmind):
– Nowe logo jako całość wygląda po prostu źle. Pomijając element sponsorski, samo logo Ekstraklasy mimo estetycznego i dopracowanego pod względem technicznym wykonania, nie sprawia wrażenia przemyślanej koncepcji. Logo jest nudne i zbyt statyczne, czego nie poprawia nawet użycie żywych odcieni zielonego koloru. Tego typu loga można nabyć na wielu stock`ach za kilka dolarów, gotowe do użycia w ciągu godziny po zamówieniu zmian. Dodanie elementu identyfikacji wizualnej sponsora sprawiło natomiast, że całość wygląda okropnie, kolory gryzą się i widać, że całość połączono na siłę. Brakuje mu wiele do logo Orange Ekstraklasy, któremu też oczywiście można zarzucić kilka niedoróbek, jednak jako całość stanowiło ciekawą kompozycję, która kojarzyła się odbiorcom z piłkarskimi emocjami.

Rafał Jung (Kierownik studium Dziennikarstwa Sportowego i Marketingu Sportu na Uniwersytecie Łódzkim):
– Najważniejsze, że wreszcie podpisano umowę ze sponsorem tytularnym dla ligi, bo w sytuacji, gdy polska ekstraklasa ma jakieś ambicje zaistnienia w Europie, to brak sponsora dowodziłby o szczególnej jej słabości. I to nie tylko pod względem sportowym, ale także marketingowym. Bardzo istotne, że T-Mobile jest to znana marka w Europie. Niewątpliwie podnosi to rangę tego przedsięwzięcia. Natomiast jeżeli chodzi o samo logo rozgrywek to jest ono nowoczesne, dynamiczne, z dobrze skomponowaną kolorystyką.

basalaj brudzinski ekstraklasa jung kacprzak kowalska logo nycz orange sponsor tmobile
Udostępnij
Redakcja Sport Marketing

Redakcja Sport Marketing

Więcej Z kraju

Z kraju

Nowa komisja mediów PZPN. Znane nazwiska w składzie!

Zarząd Polskiego Związku Piłki Nożnej podjął decyzję o powołaniu nowej komisji ds. mediów i komunikacji, w której znaleźli się m.in. szefowie największych redakcji sportowych w Polsce. Redakcja Sport Marketing
Zgodnie z tradycją Polski Związek Piłki Nożnej planuje uczcić kolejną okrągłą rocznicę powstania federacji. Już w grudniu, z okazji 105-lecia Związku, odbędzie się międzynarodowa konferencja, która będzie okazją do wymiany doświadczeń wszystkich przedstawicieli środowiska piłkarskiego z Polski i zagranicy. Wydarzenie odbędzie się 3 grudnia w DoubleTree by Hilton Hotel & Conference Centre w Warszawie.
Szymon Marciniak zwycięzcą nietypowego plebiscytu. Głosujący docenili jego... urodę
Z kraju Szymon Marciniak zwycięzcą nietypowego plebiscytu. Głosujący docenili jego… urodę Redakcja Sport Marketing
Prezes ekstraklasowicza żegna się z klubem
Z kraju Prezes ekstraklasowicza żegna się z klubem Redakcja Sport Marketing
„Jeszcze zdążysz zrobić Paczkę, leć na stronę i wybierz rodzinę” – apel Kamila Stocha w szczytnym celu
Z kraju „Jeszcze zdążysz zrobić Paczkę, leć na stronę i wybierz rodzinę” – apel Kamila Stocha w szczytnym celu Redakcja Sport Marketing
Sławomir Szmal, prezes ZPRP
Artykuły Polska piłka ręczna marzy o odbudowie. Zaczyna od podstaw Marcin Długosz
SportMarketing.pl

Mapa strony

Ogłoszenia

SportMarketing

Autorzy

Interplay Futbol News Zzapołowy Gramgrubo.pl

Polityka Prywatności
Polityka Cookies
Kontakt

2025 © Sport Marketing. Wszystkie prawa zastrzeżone.

Zarządzaj swoją prywatnością

Żeby zapewnić najlepsze wrażenia, my oraz nasi partnerzy używamy technologii takich jak pliki cookies do przechowywania i/lub uzyskiwania informacji o urządzeniu. Wyrażenie zgody na te technologie pozwoli nam oraz naszym partnerom na przetwarzanie danych osobowych, takich jak zachowanie podczas przeglądania lub unikalny identyfikator ID w tej witrynie. Brak zgody lub jej wycofanie może niekorzystnie wpłynąć na niektóre funkcje.

Kliknij poniżej, aby wyrazić zgodę na powyższe lub dokonać szczegółowych wyborów. Twoje wybory zostaną zastosowane tylko do tej witryny. Możesz zmienić swoje ustawienia w dowolnym momencie, w tym wycofać swoją zgodę, korzystając z przełączników w polityce plików cookie lub klikając przycisk zarządzaj zgodą u dołu ekranu.

Funkcjonalne Zawsze aktywne
Przechowywanie lub dostęp do danych technicznych jest ściśle konieczny do uzasadnionego celu umożliwienia korzystania z konkretnej usługi wyraźnie żądanej przez subskrybenta lub użytkownika, lub wyłącznie w celu przeprowadzenia transmisji komunikatu przez sieć łączności elektronicznej.
Preferencje
Przechowywanie lub dostęp techniczny jest niezbędny do uzasadnionego celu przechowywania preferencji, o które nie prosi subskrybent lub użytkownik.
Statystyka
Przechowywanie techniczne lub dostęp, który jest używany wyłącznie do celów statystycznych. Przechowywanie techniczne lub dostęp, który jest używany wyłącznie do anonimowych celów statystycznych. Bez wezwania do sądu, dobrowolnego podporządkowania się dostawcy usług internetowych lub dodatkowych zapisów od strony trzeciej, informacje przechowywane lub pobierane wyłącznie w tym celu zwykle nie mogą być wykorzystywane do identyfikacji użytkownika.
Marketing
Przechowywanie lub dostęp techniczny jest wymagany do tworzenia profili użytkowników w celu wysyłania reklam lub śledzenia użytkownika na stronie internetowej lub na kilku stronach internetowych w podobnych celach marketingowych.
Statystyka

Marketing

Funkcje
Zawsze aktywne

Zawsze aktywne
Zarządzaj opcjami Zarządzaj serwisami Zarządzaj {vendor_count} dostawcami Przeczytaj więcej o tych celach
Zarządzaj opcjami
{title} {title} {title}