T-Mobile idzie drogą przetartą przez Orange, rebranding przez futbol
Polska Telefonia Cyfrowa Sp. z o.o., operator sieci telefonii T-Mobile, jest drugim sponsorem tytularnym w sześcioletniej historii spółki Ekstraklasa SA.
W czwartek zostało oficjalnie ogłoszone podpisanie dwuletniej umowy między PTC Sp. z o.o. a Ekstraklasą SA. Szlaki przecierał jednak inny operator telefonii komórkowej – Polska Telefonia Komórkowa "Centertel" Sp. z o.o. (operator Idea, a potem Orange). Co ciekawe, w ogłoszonym latem 2004 roku przetargu brały udział obie te firmy, wtedy lepszy okazał się "Centertel". Nieoficjalnie wiadomo, że zaoferował wówczas o 17% wyższą ofertę.
Na mocy podpisanej wówczas umowy, "Centertel" od rundy wiosennej sezony 2004/2005 był sponsorem tytularnym rozgrywek. To był przełomowy moment dla tego przedsiębiorstwa także dlatego, że przygotowywało się akurat do rebrandingu i odczuli to także kibice, bo przez pierwsze pół roku rozgrywki nosiły nazwę Idea Ekstraklasa, by później przybrać na trzy sezony nazwę Orange Ekstraklasa. Umowa z "Centertelem" zawarta na 3,5 roku, opiewała na kwotę 31,6 mln złotych, czyli nieco ponad 9 mln złotych za sezon.
W sezonach 2008/09, 2009/10, 2010/11 Ekstraklasa nie miała sponsora tytularnego. W tym czasie sporo mówiło się o rozpoczynanych i wznawianych rozmowach m.in. z "Centertelem", ale także z innymi firmami. Podobno operator sieci Orange był gotów zapłacić za nową, 3-letnią umowę 40 mln złotych (13,3 mln złotych za sezon). Ta oferta została jednak odrzucona.
Ostatecznie PTC zdecydowała się zapłacić sporo więcej. Nieoficjalnie mówi się, że 18-20 mln złotych za sezon. Znowu zatem będziemy świadkami promowania nowego brandu telefonii komórkowej (T-Mobile) poprzez polską piłkę ligową.