Do stycznia klub z miasta włókniarzy nie posiadał konta na Facebooku. Jako jedyny w T-Mobile Ekstraklasie. Dopiero przejęcie najpopularniejszego kibicowskiego profilu pozwoliło na wskoczenie z miejsca do pierwszej dziesiątki.
Olbrzymi wzrost zanotował Górnik Zabrze, czyli kolejny piłkarski klub. Zabrzanie zanotowali ponad 86-procentowy wzrost liczby fanów.
W pierwszej dziesiątce ciągle pozostają tylko trzy zespoły „niepiłkarskie”: PGE Skra Bełchatów (siatkówka), Stelmet Falubaz Zielona Góra (żużel) i KS VIVE Targi Kielce (piłka ręczna).
Piłka nożna
Lech Poznań względem końca poprzedniego roku zanotował wzrost o 2,78 proc. To niemalże najmniejsza zmiana wśród klubów T-Mobile Ekstraklasy. Gorzej spisało się jedynie Podbeskidzie Bielsko-Biała (+1,82 proc.). Bardzo mocne wejście w Facebooka zanotował Widzew Łódź. Z miejsca wskoczył na 7. lokatę. Z kolei Górnik Zabrze był największym zaskoczeniem omawianego okresu. Przyrost fanów aż o 86,08 proc. to wynik świetny i tym bardziej zwracający uwagę, iż tyczy się okresu „martwego”. Zespół na zgrupowaniu, a transferów jak na lekarstwo.
Koszykówka
Pierwsze co rzuca się w oczy to… dramatyczny spadek koszykarek Widzewa Łódź. Jest to związane ze zmianami własnościowymi. Klub zmienił konto na portalu społecznościowym, a tym samym z 1353 fanów ma ich 401 (-70,36 proc.). Z tego też powodu wśród kobiecych zespołów najwyższą lokatę ma Wisła Can-Pack Kraków (10., +6,63 proc.). Pierwszą pozycję zachowali koszykarze Asseco Prokom Gdyna (+1,98 proc.). Na drugim miejscu profil Łódzkiego Klub Sportowego, ale należy pamiętać, iż jest on dzielony z piłkarzami.
Siatkówka
Zmiana na podium. O ile niezagrożona jest pozycja lidera PGE Skry Bełchatów (+18,08%) to już pozostałe kluby nie mogą być takie pewne swego. Mizerny wzrost zainteresowania fan pagem AZS Politechnika Warszawa (+4,92 proc.), a dodatkowo bardzo duży przyrost kibiców „lubiących” profil Asseco Resovii Rzeszów (+29,29 proc.) spowodował zmianę na trzeciej lokacie. Zwraca uwagę „pogoń” Jastrzębskiego Węgla po powstaniu nowego, oficjalnego profilu (+61,29 proc.). 6. miejsce zachowały siatkarki Muszynianki (+7,26 proc.).
Piłka ręczna
W szczypiorniaku należy mówić o pewnej nudzie. Pierwsza siódemka bez zmian. Rządzi i dzieli KS VIVE Targi Kielce (+16,47 proc.). Drugi Orlen Wisła Płock (+5,86 proc.) nawet nie ma co marzyć o skutecznym pościgu. Cieszy wzrost fanów aż o 30,78 proc. na profilu najlepszej żeńskiej drużyny – SPR Lublin SSA.
Żużel
Najpopularniejszym klubem żużlowym jest bezkonkurencyjny Stelmet Falubaz Zielona Góra (+ 4,94 proc.). Jednak już na 3. miejscu nastąpiła zamiana. Unia Leszno (+5,71 proc.) szturmem „wzięła” podium. I to jedyna zmiana w żużlu. Warto jednak zauważyć, iż beniaminek – Lotos Wybrzeże Gdańskie (+4,46 proc.) z miejsca wyprzedził Tauro Azoty Tarnów (+3,4 proc.). Na ostatniej lokacie nadal Polonia Bydgoszcz (+5,92 proc.), ale patrząc na przyrost fanów już za miesiąc może nastąpić odbicie od dna.
Żeby zapewnić najlepsze wrażenia, my oraz nasi partnerzy używamy technologii takich jak pliki cookies do przechowywania i/lub uzyskiwania informacji o urządzeniu. Wyrażenie zgody na te technologie pozwoli nam oraz naszym partnerom na przetwarzanie danych osobowych, takich jak zachowanie podczas przeglądania lub unikalny identyfikator ID w tej witrynie. Brak zgody lub jej wycofanie może niekorzystnie wpłynąć na niektóre funkcje.
Kliknij poniżej, aby wyrazić zgodę na powyższe lub dokonać szczegółowych wyborów. Twoje wybory zostaną zastosowane tylko do tej witryny. Możesz zmienić swoje ustawienia w dowolnym momencie, w tym wycofać swoją zgodę, korzystając z przełączników w polityce plików cookie lub klikając przycisk zarządzaj zgodą u dołu ekranu.
Funkcjonalne
Zawsze aktywne
Przechowywanie lub dostęp do danych technicznych jest ściśle konieczny do uzasadnionego celu umożliwienia korzystania z konkretnej usługi wyraźnie żądanej przez subskrybenta lub użytkownika, lub wyłącznie w celu przeprowadzenia transmisji komunikatu przez sieć łączności elektronicznej.
Preferencje
Przechowywanie lub dostęp techniczny jest niezbędny do uzasadnionego celu przechowywania preferencji, o które nie prosi subskrybent lub użytkownik.
Statystyka
Przechowywanie techniczne lub dostęp, który jest używany wyłącznie do celów statystycznych.Przechowywanie techniczne lub dostęp, który jest używany wyłącznie do anonimowych celów statystycznych. Bez wezwania do sądu, dobrowolnego podporządkowania się dostawcy usług internetowych lub dodatkowych zapisów od strony trzeciej, informacje przechowywane lub pobierane wyłącznie w tym celu zwykle nie mogą być wykorzystywane do identyfikacji użytkownika.
Marketing
Przechowywanie lub dostęp techniczny jest wymagany do tworzenia profili użytkowników w celu wysyłania reklam lub śledzenia użytkownika na stronie internetowej lub na kilku stronach internetowych w podobnych celach marketingowych.