Arskom wspiera Fundację ING Dzieciom
Agencja marketingu sportowego Arskom z Fundacją ING Dzieciom realizuje program „Pomarańczowa Siła” w olimpijskim wydaniu.
Agencja odpowiada za całość działań, od koncepcji, przez komunikację i obsługę eventów.
Fundacja ING Dzieciom realizuje program „Pomarańczowa Siła” już po raz szósty. W minionych latach wsparła 27 lokalnych projektów sportowych i promujących zdrowy styl życia łączną kwotą 285 150 złotych. W olimpijskiej edycji program przyjmuje nową formułę i jest kierowany do szkół podstawowych, klubów sportowych i organizacji opiekujących się uczniami z niepełnosprawnościami narządów ruchu, wzroku lub słuchu. Inicjatywa rozpoczęła się od udziału pracowników ING w biegu „Biegnij Warszawo”. Dzięki ich rekordowemu zaangażowaniu, ING Bank Śląski przekazał Fundacji ING Dzieciom 145 600 złotych. Środki w całości zostaną przeznaczone na sprzęt sportowy dla uczestników tegorocznej edycji.
Teraz szkoły i inne organizacje pracujące z dziećmi z niepełnosprawnościami (klasy 1-8 szkoły podstawowej) mogą zgłaszać się do udziału w zabawie, wypełniając formularz i dołączając plik konkursowy na stronie www.ingdzieciom.pl/pomaranczowasila. Zapisy potrwają do 11 lutego, a następnie 22 zakwalifikowanych uczestników rozpocznie zabawę pod okiem ambasadorów: Alicji Jeromin (sprinterka, medalistka igrzysk paraolimpijskich), Michała Pola (dziennikarz sportowy, attaché prasowy reprezentacji paraolimpijskiej) i Marcina Ryszki (dziennikarz, medalista imprez mistrzowskich w pływaniu osób niewidomych).
– Rok 2020 będzie pełen sportowych emocji. Chcemy, aby dzieci nie tylko kibicowały olimpijczykom, ale żeby same mogły spróbować różnych dyscyplin. Zależy nam na tym, aby w sportowej zabawie brały udział wszystkie dzieci, niezależnie od stopnia sprawności. Sport powinien integrować, a nie wykluczać, a z tym wciąż jest problem. Jak wskazują zlecone przez nas badania, jeśli dzieci z niepełnosprawnościami biorą udział w zajęciach sportowych, ma to najczęściej cel rehabilitacyjny, a przez to zajęcia takie mają charakter zajęć specjalnych, dla wyselekcjonowanej grupy. W Pomarańczowej Sile chcemy pokazać, że tak nie musi być – że dzieci mogą bawić się razem, sprawdzać się w różnych dyscyplinach. Mam nadzieję, że tym programem zainicjujemy też szerszą dyskusję o roli sportu w przełamywaniu obaw i stereotypów związanych z niepełnosprawnościami – mówi Agata Tomaszewska, prezeska Fundacji ING Dzieciom.
W ramach współpracy Arskom wspólnie z Fundacją ING Dzieciom przygotował całościową koncepcję i strategię działań tegorocznego programu. Agencja odpowiada za nawiązanie współpracy z ambasadorami oraz za pełen przebieg trwającej edycji: działania komunikacyjne, nabór i współpracę z uczestnikami oraz organizację eventów.
Za obsługę programu po stronie agencji odpowiada zespół projektowy kierowany przez Klaudię Mękal. Współpraca rozpoczęła się w grudniu 2019 roku, a finał tegorocznej edycji będzie miał miejsce w czerwcu bieżącego roku.
– Realizacja olimpijskiej edycji programu „Pomarańczowa Siła” doskonale wpisuje się w misję naszej agencji. Wierzymy, że sport jest najlepszym nośnikiem pozytywnych emocji, wobec którego wszyscy jesteśmy równi. To dla nas zaszczyt, że taki partner jak Fundacja ING Dzieciom widzi nas nie tylko w roli agencji odpowiedzialnej za komunikację, ale jako realizatora tej wyjątkowej inicjatywy – podkreśla Rafał Romaniuk, prezes zarządu agencji Arskom.
Arskom jest agencją marketingu sportowego, działającą na rynku od 2012 roku. W ciągu ostatnich 7 lat zrealizował dziesiątki kampanii dla największych marek krajowych i globalnych, ściśle współpracując z czołowymi sportowcami oraz liderami opinii. W ramach grupy Arskom działa też agencja Sport Brokers, specjalizująca się w sprzedaży i obsłudze projektów influencerskich i mediowych z branży sportowej.