PGE Ekstraliga ma się czym chwalić
Wynik mediowy marki PGE Ekstraliga osiągnął w minionym sezonie rekordową wartość ponad 65 mln zł.
Ekspozycje telewizyjne (widownia skumulowana) dla PGE Ekstraligi to prawie 110 mln widzów. Nigdy wcześniej najlepsza żużlowa liga świata, jak się określa rozgrywki, nie notowała takiego progresu medialnego. Tak wynika z badań przeprowadzonych przez Pentagon Research.
Transmisje ze wszystkich 64 meczów sezonu 2019 PGE Ekstraligi w nSport+ i ELEVEN SPORTS, a także pierwszy rok współpracy z Wirtualną Polską dały wymierny efekt. Z 40 mln zł w 2017 roku i 47 mln zł w 2018 roku PGE Ekstraliga przeszła na niespotykany dotąd poziom zwrotu medialnego, który przekroczył 65 mln zł.
Największe wartości zostały wygenerowane poprzez obecność rozgrywek PGE Ekstraligi w Internecie (30 mln zł) i telewizji (24,7 mln zł). W dalszej kolejności najważniejsze media to: serwisy społecznościowe, prasa oraz outdoor+BTL i radio. Bardzo dużym plusem marki PGE Ekstraliga okazała się doskonała frekwencja na stadionach (prawie 700 tys. widzów w sezonie 2019).
Najważniejszy miesiąc – z punktu widzenia zainteresowania rozgrywkami, a także liczby ekspozycji – to kwiecień, a następnie maj i czerwiec 2019 roku. Zainteresowanie PGE Ekstraligą, co jest stałe, spadło w lipcu – miesiącu wakacyjnym. Największą telewizyjną widownię skumulowaną PGE Ekstraliga miała zaś we wrześniu, gdy odbywały się mecze decydujące o podziale medali.
W social mediach największy skok ilościowy i jakościowy związany z ekspozycjami PGE Ekstraligi utrzymał Instagram. Z kolei wśród tytułów prasowych na pierwszym miejscu znalazł się Przegląd Sportowy, a wśród portali internetowych ugruntowała się zdecydowana dominacja WP Sportowe Fakty – z ponad trzykrotnie większą wartością nad kolejnymi portalami. Na uwagę zwraca piąte miejsce speedwayekstraliga.pl wśród serwisów sportowych.
W zakresie wartości wynikającej z wydarzeń stadionowych największe zyski wygenerował forBET Włókniarz Częstochowa – 616 tys. zł. Na drugim miejscu znalazła się BETARD Sparta Wrocław – 571 tys. zł, a na trzecim STELMET Falubaz Zielona Góra – 544 tys. zł.
PGE Ekstraliga może pochwalić się też rekordowym rokiem w zakresie emisji materiałów wideo. To efekt współpracy z partnerem medialnym – Wirtualną Polską. Ogółem materiały wideo pojawiające się w Internecie przyniosły ponad 50 tys. ekspozycji i 63 mln widzów. Wartość ekspozycji w materiałach wideo wzrosła czterokrotnie w porównaniu do roku 2018.
Rekordowe były też PGE Indywidualne Międzynarodowe Mistrzostwa Ekstraligi, które rozegrano w lipcu w Gdańsku. Wygenerowały one w minionym roku wartość 2,6 mln zł.
Z każdym rokiem daje się również zauważyć rozwój konkursu Miss Startu PGE Ekstraligi. W edycji z sezonu 2019 przyniosła ona 533 tys. zł zwrotu medialnego. To wynik lepszy o 63 tys. zł od ubiegłorocznego.
W badaniu, które mierzyło poziom zainteresowania wszystkimi rozgrywkami żużlowymi w Polsce i na świecie, PGE Ekstraliga nie ma sobie równych, zdystansowała FIM Speedway Grand Prix oraz inne formy rywalizacji żużlowej.