Ekstraklasa Games ze złotem w konkursie MIXX Awards 2019
Turniej w grze FIFA - Ekstraklasa Games - został nagrodzony w konkursie IAB MIXX Awards na najlepsze digitalowe kampanie reklamowe.
Realizowany przez Ekstraklasę i Lagardere Sports Poland projekt zdobył złotą statuetkę w kategorii „Games & Esport”. Podczas tegorocznej edycji jury przyznało złote statuetki tylko trzem kampaniom.
Uznanie jury zdobyła pierwsza edycja turnieju Ekstraklasa Games. Nagrodę podczas uroczystej gali w warszawskim hotelu Westin odebrał dyrektor komunikacji i marketingu Ekstraklasy S.A. Marcin Mikucki. – To ogromne wyróżnienie i nagroda za ciężką pracę nie tylko dla nas, ale także dla naszych partnerów tworzących z nami ten nowatorski projekt. W sposób naturalny połączyliśmy sport i gaming pod egidą największej ligi piłkarskiej w Polsce, docierając do setek tysięcy przedstawicieli młodego pokolenia. Potencjał rynku FIFA w Polsce jest jeszcze większy, dlatego jako Ekstraklasa będziemy z pewnością kontynuować realizację projektów w obszarze gamingu, w tym już rozpoczętą kolejną edycję Ekstraklasa Games – do której zapraszamy wszystkich graczy FIFA20 – powiedział przedstawiciel Ekstraklasy.
Pierwsza edycja Ekstraklasa Games była realizowana od marca do maja 2019 roku i zanotowała ponad 17 tys. rejestracji do turniejów kwalifikacyjnych. W telewizji i internecie oglądalność rozgrywek wyniosła ponad 1,72 mln. Partnerem mediowym był kanał Polsat Games. Przez pięć dni w telewizji śledziło je ponad 430 tys. widzów, a w serwisach YouTube i Twitch widownia wyniosła 260 tys. osób. Oglądalność wszystkich transmisji online (łącznie z Facebookiem) zamknęła się w liczbie ponad 1,3 mln wyświetleń, a widzowie obejrzeli w sumie online 84 tys. godzin turnieju. Zwycięzcą premierowej edycji Ekstraklasa Games została Pogoń Szczecin, która w wielkim finale pokonała Legię Warszawa w dwumeczu na PS i Xbox 3-2. Agencją esportową koordynującą rywalizację było ESL Polska. Partnerami turnieju były marki Media Expert, KFC oraz Aztorin. Przy aktywacji KFC kampanię wsparła agencja Gameset, która pomogła też przy tworzeniu case’u na konkurs.
– Celem Ekstraklasa Games było zbudowanie mostu pomiędzy Ekstraklasą a młodym pokoleniem. Wskaźnikami sukcesu było zaangażowanie graczy do udziału w turnieju oraz zasięg i profil demograficzny widzów wydarzeń transmitowanych i streamowanych. Naszym zadaniem było też zaplanowanie wielokanałowej strategii komunikacji i zaangażowanie klubów – powiedział Grzegorz Łagowski, Esports Manager w Lagardere Sports Poland, który koordynuje działania związane z projektem po stronie agencji.
Konkurs IAB MIXX Awards kierowany jest zarówno do agencji reklamowych, jak i reklamodawców, niezależnie od wielkości organizacji czy budżetu projektu reklamowego. Do 13. edycji konkursu zakwalifikowanych zostało ponad 180 projektów. Najlepszych wybrało jury, w skład którego weszło kilkudziesięciu przedstawicieli agencji, wydawców oraz domów mediowych. Eksperci rozpatrywali projekty jako całość, biorąc pod uwagę zarówno strategię, kreację, wykonanie i wykorzystanie mediów, jak również rezultaty i efektywność mierzona wskaźnikiem ROI.