24.10.2019 06:40

Ekstraklasa rozpoczęła proces sprzedaży praw mediowych

Ekstraklasa S.A. rozpoczęła przygotowania do nowego przetargu w zakresie sprzedaży praw mediowych.


Przedstawiciele spółki prowadzą rozmowy na temat komercjalizacji praw do rozgrywek w sezonach 2021/22 – 2024/25 z najważniejszymi krajowymi i zagranicznymi nadawcami telewizyjnymi podczas targów SPORTEL w Monako. To największe na świecie targi branży mediów sportowych i marketingu sportowego. Ekstraklasa jest jedną z trzech lig piłkarskich, obok Bundesligi i LaLiga, wystawiających się na tym wydarzeniu.

W ramach nowego przetargu Ekstraklasa ma do zaoferowania krajowe i międzynarodowe prawa mediowe we wspomaninych okresach. Obejmują one prawa telewizyjne do transmisji meczów na żywo, skrótów meczowych i news access. Docelowy kształt pakietyzacji zostanie wypracowany po spotkaniach z uczestnikami rynku mediowego. W Monako Ekstraklasa spotkała się m.in. z obecnymi posiadaczami praw TV: platformą Canal+ i TVP, a także z telewizją Polsat, Eleven Sports, Discovery Eurosport, jak i z nadawcami działającymi wyłącznie na zagranicznych rynkach, m.in. ESPN, FOX, Bein Sports oraz z przedstawicielami międzynarodowej platformy sportowej DAZN, firmami IMG, Stats Perform, czy platformami bukmacherskimi i skautingowymi.

– Rozpoczynamy przygotowania do procesu sprzedaży praw mediowych dotyczących pokazywania rozgrywek Ekstraklasy w sezonach 2021/22-2024/25. Już teraz spotykamy się na SPORTEL z najważniejszymi podmiotami działającymi w tej branży, by ocenić ich zainteresowanie i oczekiwania w odniesieniu do nowego przetargu. Przed nami trudne wyzwanie, bo rynek mediów jest coraz bardziej wymagający. Zbudowaliśmy jednak wewnątrz spółki silny merytorycznie zespół, który udowodnił już swoją wartość na etapie poprzedniego rekordowego kontraktu mediowego. Jestem przekonany, że mimo wielu zmiennych czynników na rynku medialnym, w sprawdzonym sztabie ekspertów możemy ten sukces co najmniej powtórzyć i po raz kolejny podpisać umowy, które zapewnią Ekstraklasie warunki do rozwoju w następnych latach – komentuje Marcin Animucki, prezes zarządu Ekstraklasy S.A.

Tegoroczna edycja SPORTEL pokazuje, jak w świat sportu szeroko wkracza nowoczesna technologia zwiększa wrażenie realizmu oglądanych scen i podkreśla emocje na boisku. Komentowany jest również temat rozwoju e-sportu jako kontentu i tworzonych na jego bazie produktów, a także ochrony praw i przeciwdziałania praktykom piractwa.

Targi SPORTEL gromadzą najważniejsze podmioty związane z rynkiem telewizyjnym na świecie. Wydarzenie stanowi więc bardzo dobry przegląd rynku, ale daje też dostęp do wiedzy na temat najnowszych trendów technologicznych i branżowych oraz kierunków zmian w zakresie konsumpcji kontentu telewizyjnego. Posiadacze praw, stacje telewizyjne oraz firmy dostarczające rozwiązania technologiczne przez trzy dni wymieniają się doświadczeniami i oczekiwaniami, a także prezentują swoje nowoczesne podejście do relacji z kibicami. W ubiegłym roku w targach wzięło udział ponad 3 tysiące uczestników i 1000 firm z blisko 80 krajów z całego świata. Udział zespołu Ekstraklasy w wydarzeniu finansowany jest ze środków unijnych. Dotację na ten cel uzyskała spółka Ekstraklasa Live Park. 

Udostępnij
Bartosz Burzyński

Bartosz Burzyński