22.09.2019 13:44

Legia medialnie odskoczyła stawce

Pomimo przełożenia jednego z ligowych meczów, Legia Warszawa rozegrała w sierpniu aż osiem spotkań, z czego pięć w Lidze Europy.


Pozwoliło jej to zdystansować pozostałe zespoły w rankingu medialności – wynika z najnowszego raportu PRESS-SERVICE Monitoring Mediów.

Pierwsze miejsce Legii to żadna niespodzianka – stołeczny klub i bez europejskich pucharów jest najczęściej najbardziej medialnym klubem PKO BP Ekstraklasy. W sierpniu w związku z występami w Lidze Europy ta przewaga tylko się zwiększyła. Najwięcej uwagi przyniosły jej mecze z Atromitosem i Rangers FC. W tym pierwszym przypadku liczbę publikacji zwiększył fakt, iż warszawskiemu klubowi przełożono ligowe spotkanie, co spotkało się z krytyką, także ze strony prezesa PZPN, Zbigniewa Bońka.

Świetny wynik odnotował także Śląsk. Zespół z Wrocławia znalazł się na drugim miejscu zestawienia – po raz pierwszy od lutego 2016 roku. To oczywiście zasługa świetnej postawy w lidze, która zaskoczyła nie tylko rywali wrocławian, ale także kibiców i ligowych ekspertów.


Wykres 1. TOP 10 najbardziej medialnych drużyn PKO BP Ekstraklasy w sierpniu 2019 (prasa i wybrane strony internetowe)

W rankingu medialności Fortuna 1. Ligi doszło do zmian na szczycie – spadkowicze z PKO BP Ekstraklasy nadal znajdują się w czołówce zestawienia, jednak pierwsze miejsce tym razem zajął Radomiak Radom. W pierwszej piątce poza wspominanym Radomiakiem, Miedzią Legnica, Stalą Mielec i Zagłębiem Sosnowiec po raz kolejny znalazło się także miejsce dla Warty Poznań, która odnotowała udany początek sezonu. Sportowo na drugim biegunie znajdują się ekipy Odry Opole i Chrobrego Głogów, które znajdują się w strefie spadkowej Fortuna 1. Ligi, ale w rankingu medialności znalazły się w pierwszej dziesiątce.


Wykres 2. TOP 10 najbardziej medialnych drużyn Fortuny 1. Ligi w sierpniu 2019 (prasa i wybrane strony internetowe)

W zestawieniu polskich piłkarzy będących zawodnikami klubów jednej z pięciu najsilniejszych europejskich lig, Robert Lewandowski po raz drugi z rzędu okazał się lepszy od Krzysztofa Piątka. „Lewy” zaliczył świetny miesiąc w Bundeslidze – 6 goli w 3 meczach, a ponadto rozegrał całościowo pięć spotkań, podczas gdy „Pjona” tylko dwa. Piątek w tych dwóch meczach nie zdobył gola, co także wpłynęło na mniejszą liczbę publikacji. Pozostali piłkarze po raz kolejny zostali zdecydowanie za tą dwójką.

Wykres 3. TOP 10 najbardziej medialnych polskich piłkarzy występujących w pięciu najmocniejszych ligach europejskich w sierpniu 2019 (prasa i wybrane strony internetowe)

„Piłka w grze”, dawniej „Polska Piłka” to cykliczna analiza prowadzona przez PRESS-SERVICE Monitoring Mediów. Uwzględnia medialność klubów Ekstraklasy, 1. ligi oraz polskich piłkarzy występujących w Premier League, Primera Division, Ligue 1, Serie A i pierwszej Bundeslidze. Proces analizy obejmuje ponad 1100 tytułów prasowych i wybrane strony internetowe. Ponadto analitycy sprawdzają popularność klubów Ekstraklasy w mediach społecznościowych (Facebook.com, Twitter.com, Youtube.com, Instagram.com, Wykop.pl) . Badanie prowadzone jest cyklicznie począwszy od 1 marca 2010 roku. Do tej pory wzięto pod uwagę już ponad 1,8 mln informacji. 

Udostępnij
Bartosz Burzyński

Bartosz Burzyński