Comarch wchodzi na francuski rynek
Podpisanie umowy z AS Nancy-Lorraine było wiadomością równie ciekawą, co niespodziewaną. Jak wyglądać będzie współpraca obu marek?
Przypomnijmy, że Comarch będzie sponsorem francuskiego pierwszoligowca. Jednym z głównych aspektów kontraktu będzie budowa potężnej sieci społeczenościowej dla klubowych kibiców.
O rozpoczęciu współpracy SportMarketing.pl rozmawiał z Jackiem Mikusiem – wiceprezesem Comarch SAS we Francji.
W 2011 Comarch chciał, aby Francja była drugim międzynarodowym rynkiem dla firmy – zaraz po Niemczech. Podpisanie tej umowy to początek reklamy, czy koniec promocji Comarchu we Francji?
– Oczywiście, że początek. Taki jest sens tej inwestycji. Comarch musi budować brand we francuskich mediach. Mamy dobre kompetencje i konkurencyjną cenę. Mamy też pierwsze, ciekawe projekty. Musimy zwiększać świadomość marki. AS Nancy to bardzo dobrze stargetowany klient. Na mecze we Francji przychodzi wielu dyrektorów IT, CEO, marketingu. Sam często się z nimi spotykam przy tej okazji. Ponadto spotkania są transmitowane w Canal Plus.
Czemu akurat Nancy? Co było czynnikiem decydującym w wyborze klubu?
Powodów jest kilka, ale najważniejszy to taki, że przede wszystkich Comarch wygrał przetarg w AS Nancy na wdrożenie Systemu Lojalnościowego. Będziemy wdrażać rozwiązanie z którego będzie korzystać bezpośrednio kilkadziesiąt tysięcy fanów klubu. AS Nancy jest ponadto bardzo innowacyjnym klubem sportowym i dużo inwestuje w informatykę. Jako pierwsi wdrażają lojalność, posiadają już aplikacje mobilne dla fanów, bramki z RFID itp. No i oczywiście Nancy to francuska ekstraklasa – najwyższa liga, są bardzo medialni. Z resztą wystarczy szybki przegląd francuskich mediów sportowych i IT, żeby już zauważyć, że sponsoring miał duży sens.
Jakie korzyści dla klubu przyniesie współpraca z Comarch?
– Tak jak już wspomniałem, wdrażamy dla AS Nancy System Lojalnościowy. System będzie zarządzał działaniami marketingowymi AS Nancy oraz wzmocni lojalność kibiców. Żeby zrozumieć lepiej te korzyści trzeba zwrócić uwagę jak działają kluby sportowe, i kiedy i gdzie zarabiają najwięcej – 2 godziny przed meczem, w strefie kibica, w sklepie z pamiątkami klubu, w restauracjach itp. Niektórzy przychodzą na mecze bardzo często, niektórzy tylko na najważniejsze spotkania. System zarządzać będzie komunikacją z kibicami i dedykować im promocje dla np. całej rodziny. Pozwoli lepiej zidentyfikować który klient jest bardziej lojalny, który ma pierwszeństwo wykupu na najlepsze spotkania. Tak działają dziś firmy. Kluby sportowe w szczególności także.
– Planujecie inwestycje w kolejne kluby?
Comarch jest w trakcie rozmów z innymi klubami we Francji na wdrożenie Systemu Lojalnościowego Comarch. Na razie nie jest podpisana inna umowa z innym klubem.