05.07.2019 16:41

Startuje Tour de Van Rysel by Decathlon

Już 6 lipca rusza Tour de France, najsłynniejszy etapowy wyścig kolarski na świecie. Równolegle w naszym kraju wystartuje Tour de Van Rysel by Decathlon.


Uczestnicy tego wyścigu, podobnie jak uczestnicy Wielkiej Pętli, będą mogli pokonać 21 etapów dookoła całej Polski. Celem wyścigu jest upowszechnianie wiedzy na temat zasad bezpiecznego wyprzedzania rowerzystów przez kierowców samochodów w ramach kampanii społecznej „Ktoś czeka na mnie w domu”.

– Rosnąca liczba rowerzystów na drogach, szczególnie w okresie letnim, to wyzwanie dla kierowców. Dlatego zdecydowaliśmy się zorganizować wyścig etapowy dookoła Polski, którego celem jest zwrócenie uwagi kierowców na zasady bezpiecznego wyprzedzania. Wzajemne zrozumienie, ale także upowszechnianie wiedzy na temat przepisów ruchu drogowego może się w naszej ocenie przyczynić do poprawy bezpieczeństwa i samopoczucia wszystkich użytkowników dróg. Promując 1,5 metra jako bezpieczną odległość, z jaką należy wyprzedzać rowerzystów, pragniemy zmniejszyć liczbę sytuacji niebezpiecznych takich jak zderzenia boczne, spychanie rowerzystów z jezdni przez TIR-y czy autobusy – mówi Mikołaj Chrustowski, Marketing Specialist w Decathlon Polska.

– Warto również zwrócić uwagę samym rowerzystom, by jadąc nie zajmowali całej szerokości jezdni, bo to wzbudza agresję wśród kierowców, a także, by nie jeździli ze słuchawkami i głośną muzyką w uszach, bo wówczas nie słyszą zbliżającego się samochodu czy karetki. Hasło przewodnie akcji to „Ktoś czeka na mnie w domu” i jest ono skierowane zarówno do kolarzy, jak i kierowców. Warto byśmy wszyscy zachowani rozwagę na drodze, bo na każdego z nas ktoś czeka w domu – dodaje.

Tour de Van Rysel by Decathlon to wyścig składający się z 21 etapów o łącznej długości 2163 kilometrów. Identycznie jak Tour de France, odbędzie się w dniach od 6 do 28 lipca. Udział w pojedynczym etapie będzie kosztował zaledwie 20 złotych, a całkowity dochód z opłat startowych zostanie przekazany Fundacji Miasta Sportu na wsparcie kampanii „Ktoś czeka na mnie w domu”.

Wyścig wystartuje już w najbliższą sobotę spod sklepu Decathlon Szczecin Ustowo, a zakończy się 28 lipca w Warszawie. Najkrótszy etap ma 65 kilometrów (Decathlon Rumia – Decathlon Gdańsk), a najdłuższy 150 kilometrów (Decathlon Jelenia Góra – Decathlon Zielona Góra). Na trasie są etapy górskie i pagórkowate, podobnie jak na Tour de France.

– Objeżdżamy dosłownie całą Polskę! Najładniejszy, a zarazem najtrudniejszy, bo z największą liczbą przewyższeń, jest w mojej ocenie etap 13 (Decathlon Szczawno Zdrój – Decathlon Jelenia Góra – red.). W ciągu tych 3 tygodni odwiedzimy m.in. Koszalin, Słupsk, Olsztyn, Białystok, Lublin, Rzeszów, Tarnów, Kraków, Gliwice, Bielsko-Białą, Poznań, Bydgoszcz i Łódź -mówi Mikołaj Chrustowski z Decathlon Polska.

Zapisy do Tour de Van Rysel by Decathlon prowadzone są za pośrednictwem platformy SlotMarket.pl. W każdym etapie może wystartować maksymalnie 15 zawodników. Wszyscy uczestnicy otrzymają w ramach pakietu startowego kask Van Rysel, a zawodnik, który pokona największą liczbę etapów i liczbę kilometrów otrzyma w nagrodę rower szosowy o wartości detalicznej 15 999 złotych. Organizator zapewnia ponadto uczestnikom wsparcie techniczne na trasie, a także transport powrotny wraz z rowerem na miejsce startu.

– W Tour de Van Rysel by Decathlon można też wystartować samodzielnie. Wystarczy przejechać po trasie wybranego etapu lub etapów między 6 a 28 lipca wyposażonym w urządzenie mobilne z funkcją GPS i włączonym trackingiem, a następnie umieścić swój przejazd w aplikacji Strava – mówi Chrustowski.

Tour de Van Rysel by Decathlon będą towarzyszyły testy rowerów szosowych Van Rysel w sklepach, które znajdują się na trasie wyścigu.

Udostępnij
Bartosz Burzyński

Bartosz Burzyński