03.07.2019 16:39

Lech Cup ma sponsora tytularnego

Flagowy turniej organizowany przez Lecha Poznań, Lech Cup będzie miał w najbliższej edycji sponsora tytularnego.


Zostanie nim Enea, firma, która od lat wspiera aktywność dzieci i młodzieży. W związku z tym grudniowe zawody będą nosiły nazwę Enea Lech Cup, a ich data planowana jest na weekend 7-8 grudnia.

Przed nami już 13. edycja jednego z największych europejskich turniejów zrzeszających zespoły z czołowych akademii piłkarskich naszego kontynentu. Przez minione kilkanaście lat rozgrywki zdobywały coraz większą markę na międzynarodowej arenie i uznanie w oczach przedstawicieli zachodnich klubów. To sprawiło, że okazję występu w stolicy Wielkopolski mieli młodzi zawodnicy m.in. FC Barcelony, Manchesteru City, Arsenalu, Herthy BSC czy Bayernu Monachium. Rosnące zainteresowanie wokół turnieju dostrzegli również przedstawiciele firmy Enea, którzy sami poprzez projekt Enei Akademii Sportu promują aktywność fizyczną wśród dzieci i młodzieży.

– Współpraca z Lechem Poznań to kolejny etap działań Grupy Enea w ramach wsparcia aktywności młodzieży. W ramach Enei Akademii Sportu systematycznie rozbudowujemy system szkoleń najmłodszych sportowców. Pomagają nam w tym profesjonaliści, wspólnie z którymi wprowadzamy najlepszych młodych ludzi na kolejne etapy i szczeble sportowej kariery. Zależy nam bowiem by dzieci miały szansę rozwijać swoje sportowe talenty i pokochać sport od najmłodszych lat – podkreśla Mirosław Kowalik, prezes Enei. – Jesteśmy aktywnym i odpowiedzialnym partnerem społeczności lokalnych, wśród których funkcjonujemy, a przemyślany system wspierania sportu dzieci i młodzieży to jeden z kluczowych celów naszej społecznej odpowiedzialności – dodaje.

Radości ze współpracy z Eneą nie kryje również prezes "Kolejorza", który podkreśla wysoką rangę zawodów oraz lokalną tożsamość tej firmy. – Turniej Lech Cup, który w tym roku rozgrywany będzie jako Enea Lech Cup, zyskał olbrzymią renomę nie tylko w Polsce, ale i w całej Europie. W każdej edycji do Poznania przyjeżdżają młode zespoły z czołowych europejskich klubów z Hiszpanii, Anglii, Niemiec czy Włoch. Rywalizacja stoi na bardzo wysokim poziomie, a na boisku można obserwować przyszłe gwiazdy światowych stadionów. Wśród uczestników są młodzi lechici, którzy dzielnie stawiają czoła potęgom – opowiada Karol Klimczak. – Jesteśmy niesamowicie zadowoleni, że w tym roku dołącza do nas Enea, która będzie sponsorem tytularnym turnieju. To firma mocno zakorzeniona w Poznaniu, hołdująca lokalnym wartościom. I podobnie jak my, priorytetowo traktuje rozwój sportowy dzieci i młodzieży, wspiera inicjatywy z tym związane. Cieszymy się na współpracę dwóch silnych wielkopolskich marek – zaznacza prezes Lecha. 

Udostępnij
Bartosz Burzyński

Bartosz Burzyński