Wystartowała nowa agencja marketingu sportowego
Na początku czerwca w Krakowie powstała nowa agencja marketingu sportowego Point for Sport.
Oferta firmy jest skierowana do sektora sportu i rekreacji w wymiarze lokalnym. Małopolskie kluby sportowe, ośrodki sportu i rekreacji, obiekty sportowe, związki, organizacje sportowe oraz firmy mogą korzystać z usług agencji w zakresie: marketingu sportowego, Public Relations, event marketingu, sponsoringu sportowego oraz szkoleń dla sportu.
W perspektywie długoterminowej agencja chce zwrócić powszechną uwagę na problem związany z dostępnością do sportu oraz zainteresowaniem aktywnością fizyczną. Jak podaje „Program Rozwoju Sportu do roku 2020” w 2012 roku w Polsce na 1000 mieszkańców tylko 24 osoby były członkami organizacji sportowych, podczas gdy w Niemczech przypadało 341 członków na 1000 mieszkańców. Z kolei według danych Głównego Urzędu Statystycznego z 2016 (kolejne badanie w 2020r.) województwo małopolskie zajmuje 3 miejsce w Polsce pod względem osób ćwiczących fizycznie na 1000 mieszkańców z wynikiem 31,3.
– Powstanie agencji zrodziło się z widocznej potrzeby w sektorze sportowym w wymiarze lokalnym. Pieniądze w sporcie są, ale są one dywersyfikowane w sposób, który nie jest odczuwalny dla przeciętnego obywatela. Agencja Point for Sport chce przede wszystkim rozwijać sport w Małopolsce, zwiększać uczestnictwo i zainteresowanie sportem i rekreacją. Będzie to osiągane poprzez wdrażanie narzędzi marketingu sportowego do małych klubów i ośrodków, przy jednoczesnym zbliżaniu lokalnego biznesu, który jest chętny do inwestowania w sport, choćby w ramach działań CSR – powiedziała Paulina Dużyk-Dyna, CEO Point for Sport.
W Małopolsce działa blisko 100 klubów sportowych, blisko 100 pływalni, 1300 hal sportowych oraz 195 wielofunkcyjnych kompleksów sportowo-rekreacyjnych.