FanCam dla kibiców
Technologia FanCam może zmienić oblicze cyfrowej identyfikacji z klubem sportowym. Ma ona przyciągnąć kibiców na stadiony sprzed telewizorów.
Możliwość oglądania relacji sportowych w wersji 3D lub na 80 calowych telewizorach pozwala na poczucie atmosfery stadionu nawet w domowym zaciszu. Kluby, które tracą wpływy z biletów inwestują w technologię FanCam.
Z takiej zabawki korzysta już większość amerykańskich i kanadyjskich zespołów. Co to takiego? FanCam to wysokiej jakości zdjęcie na którym fani mogą oznaczyć swoją obecność za pomocą Facebooka, Twittera lub poczty. Plik pojawia się zazwyczaj na oficjalnych stronach internetowych lub profilach społecznościowych w ciągu 24 godzin od zakończenia spotkania. Bez problemu można rozpoznać na nim swoją twarz, bo charakteryzuje się ogromną rozdzielczością 10 miliardów pikseli.
– To stawia kibiców w centrum wydarzeń. Fan może znaleźć siebie na trybunach i pochwalić się znajomym za pomocą mediów społecznościowych – mówi Sue Harnett, pomysłodawca projektu.
Jeżeli kibic będzie chciał zachować swoją obecność na danym wydarzeniu na pamiątkę, może zamówić odpłatny wydruk.
To dopiero początek długiej drogi FanCam. 2012 rok ma być czasem rozkwitu tej inicjatywy.