POLADA startuje z kampanią
15 kwietnia wystartowała ogólnopolska antydopingowa kampania informacyjno- edukacyjna „GRAMY FAIR’’.
Kampania skierowana jest do sportowców wyczynowych, sportowców amatorów i młodzieży. Jej celem jest budowa świadomości i propagowanie idei uczciwości oraz czystości w sporcie. Ambasadorami kampanii zostali czołowi i uznani sportowcy, medaliści Mistrzostw Europy, Mistrzostw Świata oraz Igrzysk Olimpijskich. Kampania zorganizowana została pod patronatem honorowym Ministerstwa Sportu i Turystki.
Minister Sportu i Turystyki Witold Bańka podczas konferencji otwarcia kampanii podkreślił, iż „przemysł dopingu jest niestety niezwykle innowacyjny. Trzeba robić wszystko, by intensyfikować walkę z nim. Takie kampanie i zaangażowani sportowcy również się do tego przyczyniają”.
Integralnymi elementami przedsięwzięcia będą materiały e-learningowe oraz poradnik edukacyjny, poświęcony zagadnieniom walki z dopingiem i idei czystości w sporcie zamieszczone na stronie niedladopingu.pl. Poradnik obejmie m.in. porady ekspertów, specjalistów medycyny sportowej i suplementacji specjalistycznej, mającej na celu optymalizację kondycji psychofizycznej.
Dyrektor POLADA Michał Rynkowski zaznaczył: – Kampania antydopingowa „Gramy Fair” jest wyjątkowym przedsięwzięciem, w które zaangażowali się zawodnicy, organizacje sportowe oraz partnerzy wspierający sport, by razem prowadzić działania na rzecz promowania idei uczciwości w sporcie.
Zintegrowane działania marketingowe obejmować będą nośniki outdoorowe w 8 miastach Polski, nośniki DOOH w warszawskim metrze, na warszawskiej Cepelii i Domach Towarowych Centrum, kampanię banerową online oraz mobile, publikacje w prasie online, a także działania w mediach społecznościowych. Działania w obszarze mediów społecznościowych pod hasztagiem #NIEdladopingu skupią się na zaangażowaniu 13 ambasadorów kampanii do propagowania jej głównych idei jakimi są czystość i uczciwość w sporcie, a także świadomość właściwej drogi do sukcesu. Ambasadorzy zachęcać będą do aktywnego dołączenia do kampanii poprzez stronę internetową niedladopingu.pl. Składając deklaracje o czystości w sporcie, osoby wspierające otrzymają w zamian wirtualne odznaczenie.
W ramach kampanii, Polska Agencja Antydopingowa – POLADA, przeprowadzi szkolenia wśród blisko 320 zawodników z 14 klubów PGNiG Superligi – najwyższej klasy rozgrywkowej piłki ręcznej mężczyzn w Polsce. Kampania obejmie również 16 000 dzieci, które będą rywalizować w 320 turniejach piłki ręcznej organizowanych w ramach projektu „Kocham ręczną” przez Fundację Orły Sportu na 160 wielofunkcyjnych obiektach sportowych „Orlik” w całej Polsce. Kampania w mediach będzie prowadzona w dniach 15 kwietnia – 15 maja 2019 r., natomiast w swoim wymiarze edukacyjnym będzie realizowana co najmniej do zakończenia 2019 r.
Organizatorem kampanii jest Polska Agencja Antydopingowa – POLADA a jej inicjatorem główny partner – PGNiG Superliga, przy współpracy z agencją iMEN DIGITAL.
Honorowy patronat nad kampanią objęło Ministerstwo Sportu i Turystki, Polski Komitet Olimpijski, Światowa Agencja Antydopingowa (WADA – World Anti-Doping Agency) oraz Związek Piłki Ręcznej w Polsce.
Partnerami kampanii są: PGNiG Superliga, PKN ORLEN, Grupa LUX MED, Juventus Academy, Fundacja Orły Sportu oraz iMEN DIGITAL.
Patronat medialny nad kampanią objęły: TVP Sport, Przegląd Sportowy oraz portal Wirtualna Polska.
Ambasadorami kampanii zostali: Jan Błachowicz, Angelika Cichocka, Michał Daszek, Joanna Jędrzejczyk, Marcin Lewandowski, Tomasz Majewski, Arkadiusz Malarz, Arkadiusz Moryto, Michał Pol, Monika Pyrek, Wojciech Włodarczyk, Andrzej Wrona oraz Luiza Złotkowska.
To pierwszy tego typu projekt w Polsce, który łączy sportowców, działaczy, kluby oraz organizacje rządowe i pozarządowe.