Widzew jak AS Roma
Widzew Łódź występujący w 2. lidze piłkarskiej stara się wprowadzać również różnorodne innowacje. Tym razem wprowadzili nowe narzędzie komunikacyjne.
Jest ono efektem współpracy z Chatbots. Widzewski chatbot został nazwany „Robotniczy” i będzie „dostarczał kibicom informacje o pojawiających się nowych artykułach, galeriach czy materiałach wideo oraz wysyłał wiadomości o najważniejszych wydarzeniach z życia klubu”.
Klub zapewnia także, iż za jego pośrednictwem można wziąć udział w quizie o Widzewie czy zrobić sobie zdjęcie w klubowych barwach dzięki technologii AR.
W najbliższej przyszłości wdrożona będzie możliwość zwalniania miejsca na stadionie Widzewa oraz wiele innych aktywności.
– Topowe kluby na świecie również korzystają z chatbotów. Czujemy w tym narzędziu duży potencjał i będziemy je rozwijać tak by w przyszłości „Robotniczy” potrafił rozmawiać z naszymi kibicami na jak największą liczbę tematów – powiedział Tomasz Sadłecki, dyrektor technologii i innowacji w Widzewie.
Widzew to pierwszy klub piłkarski w Polsce, który uruchomił chatbot na Messengerze.