Akademia Piszczka, Netto i BVB razem
19 marca oficjalnie zainaugurowała działalność Akademia BVB im. Łukasza Piszczka w Goczałkowicach-Zdroju.
– Borussia Dortmund to wielki klub i globalna marka. Jest mi niezmierne miło, że pierwsza akademia BVB poza granicami Niemiec powstaje właśnie tutaj, w Goczałkowicach – mówił na konferencji Łukasz Piszczek, o którym w samych superlatywach wypowiadał się Carsten Cramer. – To nie tylko wspaniały piłkarz, ale i człowiek. Kiedy trzy lata temu przyszli wraz z Michałem Zioło do nas z tym projektem, od początku wierzyliśmy, że się uda – dodał Cramer, dyrektor zarządzający sprzedaży i marketingu Borussii.
Ciekawostką jest, że to wydarzenie połączono z kontraktem sieci handlowej Netto z Borussią Dortmund. Otóż firma została partnerem regionalnym przedstawiciela 1.Bundesligi. W ramach porozumienia detalista wesprze budowę pierwszej szkółki piłkarskiej klubu w Polsce.
Oficjalnie współpraca Netto z BVB rozpocznie się 1 lipca 2019 roku. – Sponsoring sportowy to bardzo ważny element naszych działań – stwierdził Janusz Stroka, prezes Netto Polska. – Teraz, razem z Fundacją Akademia Łukasza Piszczka oraz klubem Borussia Dortmund mamy okazję stworzyć miejsce, które stanie się kuźnią piłkarskich talentów. Takie inicjatywy dają nam ogromną satysfakcję i jesteśmy dumni, że możemy być częścią tego ambitnego projektu, który z pewnością przyczyni się do rozwoju niejednej sportowej kariery – zakończył.
Warto zaznaczyć, że Netto to duńska sieć supermarketów, której właścicielem jest Salling Group.