Z kraju 20 marca 2019

Sport Management Polska wypromuje mistrzostwa

Związek Piłki Ręcznej w Polsce (ZPRP) rozpoczyna współpracę ze Sport Management Polska (SMP).

Celem umowy jest promocja Mistrzostw Europy w piłce ręcznej plażowej oraz działania komunikacyjne wokół imprezy. W ramach umowy SMP będzie świadczyło także usługi w zakresie konstrukcji planu działań strategicznych, doradztwa, budowy strategii promocyjnej imprezy oraz działań PR i komunikacji kanałami social media. Umowa została zawarta na okres pięciu miesięcy.

W tym roku Polska będzie gospodarzem XI Mistrzostw Europy w piłce ręcznej plażowej. W zawodach weźmie udział 40 reprezentacji (20 damskich i 20 męskich) – w tym obydwie reprezentacje Polski. Będą to największe mistrzostwa w historii europejskiej plażówki. Turniej odbędzie się w Starych Jabłonkach, na atrakcyjnie położonych terenach hotelu Anders nad jeziorem Szeląg Mały. Zawody będą trwały od 2 do 7 lipca.

– Postanowiliśmy podjąć współpracę ze Sport Management Polska ze względu na posiadane referencje i wieloletnie doświadczenie tej firmy. Wierzę, że wspólnie osiągniemy cel jakim jest promocja polskiej piłki ręcznej plażowej i wejście na najwyższy poziom komunikacji tego wydarzenia. Tym bardziej, że turniej odbędzie się w pięknej scenerii Warmii i Mazur a udział w nim wezmą najsilniejsze, europejskie reprezentacje – powiedział Andrzej Kraśnicki, prezes ZPRP.

– Rozpoczynamy współpracę z jednym z wiodących związków sportowych, który może poszczycić się piękną historią oraz wieloma sukcesami sportowymi. Wprawdzie piłka ręczna plażowa to nadal nowość i na pewno nie będzie to łatwy ani prosty do wypromowania projekt ale posiada tyle atrakcyjnych walorów i aspektów, że warto zmierzyć się z takim wyzwaniem – mówi Grzegorz Kita, prezes SMP.

– Nie unikamy zresztą trudnych wyzwań i projektów. Sport to nie tylko piłka nożna, siatkówka czy skoki narciarskie ale bogactwo różnorodności, które fascynują i inspirują ludzi. Piłka ręczna plażowa to dyscyplina dynamiczna i witalna. Sport z mającego duży potencjał gatunku: słońce/plaża. Warto zaangażować się w jej promocję, tym bardziej, że będą to największe Mistrzostwa Europy w historii tej dyscypliny – dodaje Kita.

Piłka ręczna plażowa od samego początku swego istnienia stawia na efektowność i dynamikę co m.in. znajduje odbicie w specjalnie skonstruowanych przepisach i swoją atrakcyjnością przyciąga widzów i kibiców. Na przykład za bramki spektakularne i widowiskowe (określone przepisami) przyznaje się 2 punkty podczas gdy za bramki zdobywane w zwykły, „tradycyjny” sposób przyznawany jest tylko 1 punkt.

– Aby jednak dodatkowo podnieść atrakcyjność mistrzostw znacząco postawimy też na zdynamizowanie polityki komunikacyjnej. Zarówno na poziomie tradycyjnych działań PR jak i kanałów social media. Zgodnie z rekomendacjami SMP będziemy starali się pozyskać partnerów zasięgowych oraz reklamować mistrzostwa poprzez nośniki reklamowe środowiska piłki ręcznej. Planujemy też działania promocyjne oparte o event marketing i sporo akcji nieszablonowych – mówi Marek Góralczyk, dyrektor ds. współpracy z zagranicą i Piłki Ręcznej Plażowej ZPRP, a zarazem dyrektor turnieju o mistrzostwo Europy w Starych Jabłonkach.

Piłka ręczna plażowa jest dyscypliną stosunkowo młodą. Pierwszy turniej rozegrany został na plaży San Antonio w włoskim Ponza, w 1992 roku. Sama dyscyplina została oficjalnie uznana przez Międzynarodową Federację Piłki Ręcznej w 1994 roku. Z kolei Komitet Wykonawczy International World Games Association (IWGA) w czerwcu 2010 roku oficjalnie ogłosił piłkę ręczną plażową jednym ze sportów włączonych do programu Światowych Igrzysk Sportowych.

– Pomimo, że Sport Management Polska kojarzony jest z największymi polskimi projektami marketingu sportowego takimi choćby jak T-Mobile Ekstraklasa czy „Złote lata polskiego pływania” to w rzeczywistości zawsze byliśmy otwarci na nowe dyscypliny i na swoistą pomoc dla mniej popularnych sportów. Szerokie zainteresowanie sportem i kulturą fizyczną to część zarówno mojego DNA jak i mojej firmy. Mamy przecież szereg doświadczeń w promocji zarówno dyscyplin określanych mianem niszowych jak i niemainstreamowych eventów. Promowaliśmy już przecież z sukcesami Mistrzostwa Europy w kajakarstwie górskim w Krakowie, reprezentację Polski w Taekwondo przed Mistrzostwami Świata w Mar del Plata czy Runmageddon, gdy jeszcze był mało znany. Wzbudzaliśmy też ponadstandardowe zainteresowanie takimi projektami jak dziecięca Energa Basket Cup czy Ekspedycja Campus Syberia-Mongolia, które osiągały zasięgi mediowe i ekwiwalenty reklamowe kilku a nawet kilkunastokrotnie większe niż ich standardowy, organiczny potencjał – mówi Grzegorz Kita.