Fundacja Legii dołącza do akcji #Morethanfootball
Fundacja Legii po raz trzeci weźmie udział w międzynarodowej kampanii #Morethanfootball, która pokaże społeczną siłę oddziaływania klubów i organizacji piłkarskich.
W akcji organizowanej przez European Football for Development Network (Legia Warszawa i Fundacja Legii są jej członkiem od 2017 roku), przy wsparciu UEFA Foundation for Children i European Club Association będą uczestniczyć również m.in. FC Barcelona, Juventus FC i Manchester United.
Tegoroczna edycja #Morethanfootball będzie trwać od 19 marca do 9 kwietnia. W tym czasie na profilach Fundacji Legii i Legii Warszawa w mediach społecznościowych pod hashtagiem #MoreThanFootball będą publikowane unikalne treści, podkreślające społeczną rolę klubu jako dobra wspólnego, któremu towarzyszą uniwersalne wartości inspirujące do działania na rzecz innych.
– Nie mogło nas zabraknąć w kolejnej edycji #Morethanfootball. Już trzeci raz wspólnie z klubami z całej Europy będziemy przypominać o tym, że piłka nożna to fantastyczne zjawisko społeczne, które pozytywnie zmienia świat i dociera tam, gdzie nie sięga żadna inna dziedzina życia. Fundacja Legii ma już na swoim koncie udział i organizację ponad 250 projektów i pomoc ponad 3,5 tys. beneficjentom. O ogromnym kapitale społecznym tkwiącym w naszym klubie przekonujemy się na co dzień, ułatwiając podopiecznym pokonywanie kolejnych barier. Nazwa „Legia” powoduje u nich przypływ ogromnej, pozytywnej energii, którą wspólnie wykorzystujemy w trosce o lepszą przyszłość – mówi prezes Fundacji Legii, Anna Mioduska.
Charakter kampanii obejmuje również promocję postaw prozdrowotnych, ekologicznych, antyrasistowskich i aktywizujących osoby wykluczone. Przedstawiciele Fundacji Legii wezmą udział w ogólnoeuropejskiej konferencji dotyczącej działalności charytatywnej klubów piłkarskich, której część będzie poświęcona kampanii w Londynie. Piłkarze Mistrza Polski na rozgrzewkę przed meczem 28. kolejki z Jagiellonią Białystok wyjdą w okolicznościowych koszulkach z logo #Morethanfootball.
– Legioniści to osoby chętne do pomocy i wrażliwe na potrzeby innych. Jako fundacja prowadzimy wszechstronną działalność, która edukuje, uświadamia, pozwala znosić i rozwiązywać problemy, jakie wydawały się nie do rozwiązania. W trakcie najbliższych trzech tygodni przypomnimy nasze najgłośniejsze akcje oraz pokażemy wymierne efekty społecznej i charytatywnej aktywności. Głos zabiorą również zawodnicy Legii, którzy opowiedzą, jak piłka odmieniła ich życie. Niech to będzie najlepsza inspiracja dla osób, które jej poszukują wśród piłkarskich idoli – dodaje prezes Anna Mioduska.
Fundacja Legii oraz Legia Warszawa od listopada 2017 roku są oficjalnym członkiem organizacji European Football for Development Network, która zrzesza kluby piłkarskie zaangażowane społecznie. W tegorocznej akcji #Morethanfootball uczestniczy 89 organizacji piłkarskich z 30 krajów. Oprócz Mistrza Polski swoje aktywności społeczne będą promować m.in. FC Barcelona, Juventus FC, Manchester United, Chelsea FC, S.S.C. Napoli, Celtic FC, AS Roma, AS Monaco, Benfica SL i Bayer 04 Leverkusen.