Energetyk Poznań myśli o kibicach
Enea Energetyk Poznań rozwija się i chce lepiej poznać swoich kibiców. W jaki sposób? Badając ich potrzeby.
Poznański Energetyk na przestrzeni ostatnich kilku ostatnich lat jest najbardziej dynamicznie rozwijającym się klubem sportowym w Poznaniu i Wielkopolsce. Razem z licznymi sukcesami sportowymi rośnie również liczba kibiców, z których opinią liczą się władze poznańskiego klubu. W tym celu realizowane jest badanie dotyczące różnych tematów jego działalności.
Ostatnie lata działalności poznańskiego Energetyka są bardzo intensywne. Głównie za sprawą prężnie rozwijającej się sekcji siatkówki. Początkowo władze i sztab szkoleniowy w klubie postanowiły rozwijać damskie sekcje młodzieżowe, co następnie uzupełniono również o sekcje męskie. Obecnie drużyny młodzieżowe Enea Energetyk Poznań skutecznie walczą na siatkarskich parkietach we wszystkich oficjalnych kategoriach wiekowych. Dzięki rozwinięciu współpracy z firmą Enea, która została tytularnym sponsorem klubu oraz wsparciu ze strony Miasta Poznań, poznański Energetyk występuje również drugi sezon w rozgrywkach seniorskich 1 Ligi Siatkówki Kobiet. Aktualnie jest liderem tabeli.
– Ambitna strategia rozwoju klubu oraz sukcesy sportowe nie byłyby możliwe bez udziału kibiców. W naszej codziennej działalności zawsze staramy się stawiać naszych sympatyków na pierwszym miejscu i planować działania, które będą spełniać ich oczekiwania. W tym celu zdecydowaliśmy się przeprowadzić profesjonalne badanie marketingowe, które nie tylko wykreuje „profil kibica”, ale również pozwoli nam poznać opinię o różnych aspektach związanych z działalnością klubu oraz umożliwi wyciągnięcie wniosków na przyszłość – mówi Jakub Matyka, Marketing Manager klubu.
Projekt zostanie przeprowadzony wspólnie z firmą badawczą Sport Analytics. Zgodnie z konwencją statystyczną, usunięte zostaną wartości odstające (przypadkowe i nierealne). Samo narzędzie oparte jest o dobre praktyki z klubów zachodnioeuropejskich, natomiast bardzo ważna jest cykliczność jego powtarzania. Pierwszy pomiar pomoże klubowi zwrócić uwagę na niektóre aspekty jego działalności. Kolejne zaś będą już oceniały jego pracę.
– Badanie oparte jest na standardach badawczych wykorzystywanych w klubach europejskich. Dotyczyć będzie w zasadzie wszystkich kwestii związanych z profilem kibica – mówi analityk Paweł Chmielowski. – Zresztą nie tylko, ponieważ w badaniu również znajduje się część otwarta, do wypełnienia z dowolnymi spostrzeżeniami na temat rozwoju klubu – tłumaczy Chmielowski z firmy Sport Analytics.
Dostęp do ankiety internetowej jest otwarty do wtorku 15 stycznia do godz. 22:00. Badanie jest całkowicie anonimowe, a jego wyniki zostaną opublikowane w kanałach komunikacji Enea Energetyk Poznań.