Legia jako jedyna w ważnym rankingu
Chyba nikt nie ma wątpliwości, że media społecznościowe i cyfrowa komunikacja jest niezwykle ważna dla klubów sportowych.
Legia Warszawa poinformowała, że znalazła się w styczniowej edycji rankingu Global Digital Football Benchmark. To zestawienie publikowane jest dwa razy w roku, właśnie na początku roku oraz w czerwcu.
Twórcy biorą pod uwagę aż 28 platform społecznościowych. Jako najważniejsze platformy przez twórców rankingu uznawane są Facebook, Instagram, Twitter, YouTube oraz SinaWeibo. Ostatnia z nich używana jest głównie przez kluby chińskie, choć również europejskie marki korzystają z niej coraz chętniej.
Mistrzowie Polski pod względem liczb osiąganych w mediach społecznościowych, plasują się na 149. miejscu spośród wszystkich klubów z całego świata. Jest także liderem wśród klubów Europy Środkowej oraz jedynym polskim klubem sklasyfikowanym w rankingu.
– Naszym celem zawsze jest umożliwienie sprawiedliwego procesu benchmarkingu – twierdzi pomysłodawca oraz dyrektor generalny, Mario Leo.
Fanpage Legii na Facebooku zgromadził 946 188 polubień. Na Twitterze konto warszawskiego zespołu obserwuje 310 781 osób, z kolei na Instagramie 167 329. Oficjalny kanał Legii na YouTube subskrybuje z kolei 109 590 osób.
Na czele zestawienia znalazły się Real Madryt, FC Barcelona oraz Manchester United.