01.01.2019 12:48

TVP nie zarobi na Ekstraklasie?

Interesującego stwierdzenia użył Marek Szkolnikowski, dyrektor TVP Sport, w kontekście nabycia praw mediowych do LOTTO Ekstraklasy.


W rozmowie z „Piłką Nożną” stwierdził, że cena licencji była na tyle wysoka, że „nawet przy stuprocentowym wykorzystaniu możliwości sponsoringowych i reklamowych” koszty nie zwrócą się. – Musimy jednak pamiętać o misyjności – stwierdził.

– Telewizja publiczna powinna budować polski sport, Ekstraklasa powinna być dostępna w każdym polskim domu. Dlatego zdecydowaliśmy się wejść w ten produkt. A wkrótce na własnej skórze przekonamy się, jakie są możliwości komercjalizacji projektu, jaki będzie odbiór społeczny, jakie wyniki oglądalności uda się uzyskać – dodał.

Przypomnijmy, że w sezonach 2019/20 i 2020/21 Telewizja Polska pokaże skróty oraz jeden mecz z każdej kolejki. W ciągu kampanii będzie to 12 meczów pierwszego i drugiego wyboru oraz 13 trzeciego wyboru. Szacuje się, że łącznie za to TVP ma zapłacić 80 mln zł.  

Udostępnij
Bartosz Burzyński

Bartosz Burzyński