Bal w operze na Euro 2012
- Dwa dni przed rozpoczęciem Euro 2012, w środowy wieczór 6 czerwca, chcemy zorganizować wydarzenie z gatunku rozrywki wysokiej klasy – przyznał Hans Joachim Frey.
Dyrektor Balu w Operze zapewnia, że bilety mają kosztować od 200 do 1000 euro.
– W Operze Narodowej pojawi się ponad 2000 gości, a punktem centralnym będzie wielka, klasyczna gala operowa. Moderatorami będą znane osobowości. Wystąpią znakomici artyści – soliści, chórzyści, instrumentaliści Teatru Wielkiego. Zaprosimy też międzynarodowe gwiazdy sceny operowej. W Dreźnie po raz siódmy organizujemy bal, który ma być wzorem dla tego warszawskiego. Zamierzamy zaprosić Aleksandrę Kurzak jako gościa specjalnego. Mamy nadzieję zaprosić ją także do występu w Operze Warszawskiej. Po raz pierwszy, przed rozpoczęciem Euro, zostanie wręczona nowa nagroda, która trafi w ręce wyjątkowych osobowości w dziedzinie sportu i kultury. Mamy już zarys programu balu. Pracujemy nad możliwością pokazania transmisji w całej Europie. Czynna jest nasza strona internetowa, na której już można rezerwować bilety – przedstawił sytuację profesor Frey.
– Mamy za sobą uprzywilejowany czas. Rok chopinowski, który wspaniale wpisał się w promocję Polski na świecie. Nasza prezydencja w Unii pokazująca nas w roli kraju stabilnego. Przed nami Euro 2012 – największa impreza sportowa w historii Polski. To wielka szansa wizerunkowa. Przyniesie to koncentrację mediów na naszym kraju. To, że 13 spośród 16 uczestników podjęło decyzję o zamieszkaniu w Polsce daje nam dodatkową szansę. Chcemy dążyć do wspólnoty z wielką ludyczną imprezą. Chcemy publiczności sportowej dać piękno opery. Chcemy uhonorować ludzi sportu, kultury i polityki. Być może stanie się to zaczynem tradycji. Jest szansa przywrócić Teatrowi Narodowemu odpowiednią rangę. Bal w Operze to wydarzenie artystyczne, towarzyskie, a przede wszystkim takie, które zagospodaruje zainteresowanie naszym krajem – mówił dyrektor Teatru Wielkiego Waldemar Dąbrowski.
Głównym sponsorem Balu jest firma Orange.
– Byliśmy zaangażowani w sponsoring 120 koncertów w Roku Chopinowskim. Orange kojarzy się bardzo ze sportem. Jesteśmy jednym z dziesięciu globalnych sponsorów Euro 2012. Ten bal to będzie dobre entree dla wielkiej sportowej imprezy, choć będzie to wydarzenie kulturalne, a nie sportowe. Nasza firma jest jednak także przy wielu imprezach kulturalnych, takich jak Orange Warsaw Festiwal, czy Rok Chopinowski. Chcemy być blisko kultury. Ten bal to będzie niezwykłe wydarzenie – stwierdził Leszek Hołda, dyrektor programu Euro 2012 w firmie Orange.
– Futbol jest zjawiskiem mającym charakter społeczny. Ja bywam na meczach Legii, czasami Polonii. Mam odczucie, że te nowy stadiony wykraczają poza ramy sportowe, to infrastruktura społeczna budująca poczucie wspólnoty. Moje pokolenie pamięta katastrofy na stadionach angielskich, gdzie dzięki działaniom rządu wprowadzono na te stadiony elementy kultury. Idea balu to nic innego jak oddanie się aurze dobrych emocji. Chcemy mieć elitę sportową, kulturalną. Bal jest imprezą elitarną. Podstawowe założenie to zagospodarowanie potencjału medialnego. Budynek Teatru Wielkiego jest absolutnie niezwykły. Bal wiedeński to jeden z najważniejszych elementów wizerunkowych dla Wiednia. Nasz może być takim elementem dla Warszawy. Chcemy uhonorować wyjątkowe jednostki specjalnymi nagrodami. Wstępnie nazwaliśmy ją Nagrodą Wazów. Będziemy ustalali punkty odniesienia jako miary niezwykłych osiągnięć, które mobilizują innych. Cel jest szlachetny, mądry, podążamy w dobrym kierunku, nie angażując funduszy Opery, tylko wykorzystując doświadczenie organizacyjno-biznesowe powodujące, że bale drezdeńskie od siedmiu lat są sukcesem organizatorów, Drezna i Niemiec. Nasz Bal też ma mieć charakter cykliczny. Nie podjęliśmy jednak jeszcze decyzji, czy w następnych latach będzie odbywać się na wiosnę czy przesuniemy go na okres karnawału – powiedział dyrektor Dąbrowski.