21.06.2018 05:28

TVP zarabia na reklamach

Pierwsze sześć dni piłkarskich mistrzostw świata wygenerowały dla Telewizji Polskiej przychody z reklam na poziomie 65 milionów złotych.

Jak wynika z danych udostępnionych przez publicznego nadawcę, reklamy pokazywane podczas programów związanych z mundialem (przerwy meczów, studia, ceremonia otwarcia, itd.) wygenerowały przychody na poziomie 65,73 mln złotych. Najwięcej telewizja zarabia w trakcie samych spotkań, podczas których cennikowe wpływy reklamowe oscylowały w granicach 51 mln zł.

 
Studia pomiędzy nimi zarobiły dla TVP 14,32 mln, a ceremonia otwarcia imprezy w Moskwie – 252 tysiące zł.
 
Najbardziej efektywne są reklamy w TVP1, gdzie transmitowano 11 meczów. Ich wpływy reklamowe wyniosły 41,39 mln zł. Siedem spotkań w drugim programie nadawcy wygenerowało 15,58 mln zł przychodów, a TVP Sport – 8,76 mln.
 
Najwięcej na reklamę podczas mistrzostw wydały firmy z branży sprzedażowej, farmaceutycznej i spożywczej.
Udostępnij
Redakcja Sport Marketing

Redakcja Sport Marketing