Deloitte pozostanie partnerem PZPN
Polski Związek Piłki Nożnej poinformował, że przedłużył do końca 2020 roku umowę z firmą doradczą Deloitte.
Piłka nożna jest najpopularniejszym sportem w Polsce. Jednak tylko niespełna 5 procent Polaków powyżej 15. roku życia przynajmniej raz w miesiącu amatorsko gra w piłkę. Wśród dzieci od 7 do 14 lat odsetek ten sięga 23 proc. Współpraca PZPN z Deloitte w pierwszym etapie skoncentrowała się właśnie na zweryfikowaniu potencjału amatorskiej piłki nożnej na terenie naszego kraju.
Jak pokazuje autorskie badanie Deloitte, chłopcy i dziewczynki w wieku 7 – 12 grają co najmniej 2-3 razy w tygodniu na treningach, ale też na podwórku. Gra w piłkę nożną jest dla wielu chłopców głównym zajęciem w wolnym czasie. Odsetek grających w piłkę nożną przynajmniej raz w miesiącu spada wraz z wiekiem. Gra w piłkę związana jest z wieloma przyjemnymi wspomnieniami z dzieciństwa. Nostalgia za młodością wynika nie tylko z siły wspomnień, ale poczucie „bycia młodym”, które związane jest z wysiłkiem fizycznym i pojawianiem się endorfin. Jest to zauważalna motywacja w szczególności dla mężczyzn w okolicach 40 roku życia. W piłkę nożną gra średnio 9 proc. mężczyzn i tylko 2 proc. kobiet. Amatorski futbol najpopularniejszy jest w województwie mazowieckim, śląskim oraz wielkopolskim. – Chcemy być wszędzie tam, gdzie są pasjonaci polskiego futbolu. Świat staje się coraz bardziej cyfrowy i nie omija to również sportu. I bez wątpienia to jest jednym z pierwszych wyzwań jakie stoi przez Polskim Związkiem Piłki Nożnej – mówi Maciej Sawicki, sekretarz generalny PZPN.
Umowa pomiędzy PZPN a Deloitte będzie obowiązywać do końca 2020 roku. – Piłka nożna rządzi masową wyobraźnią. Dla milionów kibiców na świecie futbol to nie tylko sport, ale wręcz religia, która ma ogromny wpływ na ich życie. Jesteśmy szczęśliwi, że jako Deloitte jesteśmy częścią tego wspaniałego szaleństwa, szczególnie teraz, w przeddzień Mistrzostw Świata w Piłce Nożnej. Nasza współpraca z PZPN pokazuje, że piłka nożna to nie tylko sport, ale również biznes, który z każdym kolejnym rokiem coraz bardziej się profesjonalizuje. Jesteśmy po to, by ten proces przebiegał jak najbardziej efektywnie – powiedział Marcin Diakonowicz, partner, lider Sport Business Group w Deloitte.
– Przedłużenie kolejnej umowy świadczy o tym, że PZPN to atrakcyjny i godny zaufania partner. Nasza dotychczasowa współpraca z Deloitte pokazała, że firma ta doskonale rozumie nasze potrzeby i cele, stąd decyzja o kontynuowaniu partnerstwa – dodał Sawicki.