Czy Polacy znają marki związane z mistrzostwami?
Mistrzostwa Świata FIFA zbliżają się nieubłaganie. Tym samym startuje wiele kampanii reklamowych nawiązujących do tego wydarzenia.
Dom mediowy Starcom postanowił zbadać świadomość marek kojarzących się Polakom z turniejem oraz reprezentacją Polski.
Jeżeli chodzi o brandy związane z mundialem to badani spontanicznie najczęściej wskazywali na: Coca-Colę, adidasa, Pepsi, Nike oraz Visę. Warto zauważyć, że amerykański producent odzieży i sprzętu sportowego nie jest związany z FIFA i nie wspiera turnieju.
Przy znajomości wspomaganej najczęściej wskazywano Coca-Colę oraz adidasa. Na najniższym szczeblu pojawia się kolejny raz Nike. Warto tu zauważyć, że firma ta dostarcza odzież dla polskiej kadry narodowej.
Skoro jesteśmy już przy zespole Adama Nawałki to aż 65 procent badanych nie wskazało żadnej marki. Najczęściej wymieniane to: Biedronka, Coca-Cola, Nike i Lotos. Warto dodać, że producent napojów dołączy do kadry oficjalnie od sierpnia 2018 roku, czyli już po mistrzostwach w Rosji.
Przy sprawdzaniu świadomości wspomaganej 52 procent respondentów wskazało Lotos, głównego sponsora kadry. Taki sam procent wspomniał o Biedronce.
– Wyniki potwierdzają tylko, że inwestycje w marketing sportowy przynoszą zamierzone efekty, gdy są rozpisane na lata i traktowane długofalowo. Najbliższe tygodnie pokażą, czy oprócz zestawu marek oficjalnie wspierających FIFA i PZPN, pojawią się reklamodawcy, którzy będą potrafili wykorzystać to najważniejsze sportowe wydarzenie do zbudowania wystarczająco silnych asocjacji z ich markami – przyznała Magdalena Kolenkiewicz, dyrektor generalna Starcomu dla Press.pl.
Badanie pochodzi z serii HX Study, przeprowadzono je w ogólnopolskim panelu badawczym Ariadna w dniach 11-13 maja 2018 roku. Wykorzystano w nim reprezentatywną grupę internautów w wieku powyżej 18 lat.