11.05.2018 04:59

Widzew z kolejnym pomysłem

Widzew Łódź występujący w piłkarskiej trzeciej lidze rozpoczął ciekawą współpracę z II Liceum Ogólnokształcącym w Łodzi.


Otóż od roku szkolnego 2018/19 będzie w tej szkole funkcjonować klasa z programem marketingu sportowego. Wszystko to pod patronatem klubu.

– Widzewowi zawsze zależało i będzie zależeć na wychowaniu młodzieży zarówno poprzez sport, jak i szeroko pojętą edukację – powiedział Przemysław Klementowski, prezes zarządu Widzew Łódź dla oficjalnych mediów.

– Skoro objęliśmy patronatem klasę, to wierzymy, że wśród absolwentów znajdą się przyszli pracownicy klubu. Jestem pewny, że Widzew będzie się rozwijał i szybko wróci do ekstraklasy. Oprócz coraz lepszych piłkarzy, będzie też potrzebował wyszkolonych kadr – dodał.

– Młodzież tej klasy poprzez rozszerzenie oferty programowej ma szansę przygotować się do studiów na kierunkach menadżerskich i uczelniach prowadzących kierunki marketingu i zarządzania sportem. Zauważamy, że istnieje duże zainteresowanie młodych ludzi problematyką organizacji imprez sportowych, budowania wizerunku klubu oraz zarządzania sportem – wyjaśnia Dariusz Jędrasiak, wicedyrektor II LO. – Wychodzimy naprzeciw ich oczekiwaniom i wprowadzamy taki profil klasy. Założeniem działań edukacyjnych i wychowawczych w tej klasie jest też aktywny udział uczniów w imprezach sportowych, w tym pomoc przy ich organizacji czy obsłudze.

II LO ma już doświadczenie w uczeniu marketingu sportowego. Do tej pory patronem klasy była siatkarska PGE Skra Bełchatów. Teraz został nim Widzew. – Dla nas to ogromny zaszczyt, że klub z takim potencjałem i historią odpowiedział pozytywnie na naszą prośbę. Jesteśmy szkołą związaną z Widzewem, położoną w starej części tej dzielnicy, więc to nasz naturalny partner – uważa Jędrasiak. – Oprócz zajęć standardowych, wymaganych ogólnym programem, uczniowie tej klasy będą się przygotowywać do roli managera i organizatora sportu.

Główne tematy zajęć to m.in.: struktura klubów, kibic jako cel marketingu, pozyskiwanie sponsorów dla organizacji i zawodników różnych dyscyplin czy dziennikarstwo sportowe. Uczniowie klasy marketingu sportowego zobaczą jak od środka funkcjonuje Widzew, wezmą udział w organizacji meczu, a także zrealizują własne projekty multimedialne i marketingowe związane z klubem.

– Absolwenci mają się realizować w przyszłej pracy jako "opiekunowie" zawodników, klubów i wydarzeń, nie zaś jako zawodowi sportowcy – kończy wicedyrektor. 

Udostępnij
Bartosz Burzyński

Bartosz Burzyński