TdP z mobilnym muzeum
W minioną sobotę otwarte zostało mobilne muzeum Tour de Pologne. Miało to miejsce przy okazji targów Bike Expo na stadionie PGE Narodowym.
– To wyjątkowy rok dla Tour de Pologne. Wyścig obchodzi 90-lecie, w tym roku odbędzie się 75 edycja. Chcemy razem świętować rocznicę 100-lecia odzyskania przez Polskę niepodległości. Kolarze również włączali się do walki o wolność, o czym można przekonać się, zwiedzając pierwsze na świecie mobilne muzeum poświęcone naszej dyscyplinie – powiedział Czesław Lang, dyrektor generalny TdP.
Tour de Pologne zawsze dbał o historyczną pamięć i włączał się w uroczystości upamiętniające najważniejsze wydarzenia z historii Polski. Tylko w ostatnich latach wyścig obchodził rok Chopinowski, rocznicę wyzwolenia Auschwitz, rocznicę wybuchu Powstania Warszawskiego. Jubileuszowy, 70. Tour de Pologne UCI wiódł szlakami Jana Pawła II i słowami polskiego hymnu „z ziemi włoskiej do Polski”, a w roku 2014 wyścigu włączył się w obchody 25-lecia wolnej Polski. W 2016 roku wyścig rozpoczął się w Radzyminie, w miejscu w którym rozegrała się jedna z kluczowych bitew wojny polsko-bolszewickiej w 1920 roku. Ważną rolę odegrali w niej członkowie Warszawskiego Towarzystwa Cyklistów.
Teraz wszystkie te wydarzenia oraz wiele innych, których w historii wyścigu nie brakowało, zostały zebrane w jednym miejscu. Mobilne muzeum Tour de Pologne to unikalny projekt, który poprzez interaktywne technologie łączy historię z nowoczesnością. Mobilne muzeum jest jednym z elementów Roadshow Tour de Pologne – cyklu wyjątkowych wydarzeń z okazji 90-lecia Tour de Pologne i 100-lecia odzyskania przez Polskę niepodległości. Muzeum i Roadshow odwiedzą od marca do października aż jedenaście miast w całym kraju.
Podczas uroczystej inauguracji Roadshow i otwarcia muzeum na PGE Narodowym 24 i 25 marca odbywa się wyścig „90 lat Tour de Pologne Narodowy Wyścig Niepodległości”.
– Przygotowaliśmy zupełnie wyjątkowy projekt. Każdy, kto pojawi się na Roadshow w którymkolwiek mieście, długo nie zapomni tej wizyty. W muzeum zebraliśmy unikalne eksponaty od historycznych rowerów, przez trofea z rowerem i medalem olimpijskim Czesława na czele, po archiwalne i najnowsze zdjęcia. A to tylko część atrakcji, bo udało nam się pokazać, jak zmieniło się kolarstwo na przestrzeni tylu lat i jak zmieniała się Polska po odzyskaniu niepodległości. Połączyliśmy to wszystko z najnowszymi możliwościami multimedialnymi oraz technologicznymi, dajemy na przykład możliwość rywalizacji w mistrzostwach w mikro kolarstwie. Stworzyliśmy wydarzenie, które zaciekawi każdego, niezależnie od wieku i zainteresowań – mówi prezes zarządu Lang Team, Adam Siluta.
Roadshow oraz mobilne muzeum Tour de Pologne są organizowane przez Lang Team oraz firmę Promokraft – lidera na terenie Europy wschodniej w zakresie kampanii typu roadshow w oparciu o innowacyjne jednostki mobilne. Sponsorem głównym jest Carrefour Polska, partnerem Soudal, a partnerem logistycznym Fraikin.