Jaka była oglądalność weekendu otwarcia igrzysk?
Discovery prezentuje wyniki oglądalności po pierwszym weekendzie Zimowych Igrzysk Olimpijskich w Pjongczang.
Ceremonia otwarcia oraz pierwsze dni olimpijskich zmagań zgromadziły pokaźną liczbę widzów w całej Europie – zarówno w telewizji, jak i na platformach cyfrowych. Podczas pierwszego weekendu w Pjongczang odnotowano w sumie 373 mln godzin obejrzanych materiałów wideo w całej Europie.
Początek igrzysk zaangażował 212 mln kibiców przed ekranami wszystkich platform. Natomiast dzięki zaangażowaniu największych światowych gwiazd sportów zimowych użytkownicy mediów społecznościowych wykazali aktywność na poziomie 1,1 mln reakcji w postaci polubień, udostępnień oraz komentarzy na kanałach Discovery. Samą ceremonię otwarcia Zimowych Igrzysk Olimpijskich w Europie śledziło w sumie 88 mln użytkowników telewizji, platform cyfrowych oraz mediów społecznościowych.
– Discovery od samego początku postawiło sobie ambitny cel, aby pokazać igrzyska jak najszerszej publiczności w Europie. To podejście wymagało opracowania innego niż dotychczas sposobu pomiaru konsumpcji mediów przez kibiców sportów zimowych. Cieszymy się, że możemy zaprezentować pierwsze rezultaty nowej metodologii – powiedział Jean-Briac Perrette, President i CEO Discovery Networks International.
– Pierwszy weekend w Pjongczang był niesamowicie ekscytujący. Widzowie z całej Europy byli zaangażowani w każdą minutę relacji, poczynając od pięknej ceremonii otwarcia igrzysk aż po pierwsze dwa dni zawodów. Stale mierzymy zaangażowanie użytkowników na wszystkich platformach. Jesteśmy zachwyceni pierwszymi rezultatami i uważamy, że nowa metodologia ma ogromny potencjał w pokazywaniu jeszcze dokładniejszych wyników – dodaje Perrette.
W Polsce największą popularnością podczas pierwszego weekendu igrzysk cieszyły się sobotnie skoki narciarskie – konkurs mężczyzn na skoczni normalnej. Kolejną najbardziej dla Polaków interesującą dziedziną był biathlon. Sobotni przekaz z igrzysk na antenach Eurosportu zgromadził w sumie prawie 4 mln widzów, z kolei użytkownicy mediów społecznościowych obejrzeli udostępnione materiały wideo 1,3 mln razy, odtwarzając 834 tys. minut nagrań.
Do świetnych wyników przyczyniają się treści przekazywane w The Cube – wykorzystującym mechanizmy rozszerzonej rzeczywistości studiu zlokalizowanym w Pjongczang, w którym pojawiają się największe gwiazdy sportów zimowych, m.in. Kamil Stoch czy Bode Miller. Dzięki innowacyjnemu rozwiązaniu zaangażowanie w mediach społecznościowych osiągnęło ponad 1,1 mln reakcji w postaci polubień, udostępnień oraz komentarzy na kanałach społecznościowych Discovery.
Ze względu na rosnące zaangażowanie w mediach społecznościowych, Discovery stara się zapewnić jak najbardziej angażujące treści na swoich kanałach. Po wystąpieniu chorążego Królestwa Tonga, Pity Taufatofua, podczas ceremonii otwarcia Zimowych Igrzysk Olimpijskich sportowiec nawiązał współpracę z brytyjskim oddziałem Eurosportu dzięki pozytywnej reakcji użytkowników mediów społecznościowych w Wielkiej Brytanii. W jej ramach były taekwondzista, a obecny biegacz narciarski, zrelacjonuje igrzyska w Pjongczang w formie wirtualnego pamiętnika. Jego materiały wideo będzie można śledzić pod hasłem „Pita the penguin”.