09.02.2018 16:24

Lech Poznań startuje z nowym projektem

„Są prostsze sposoby, żeby być bliżej klubu” - tak brzmi hasło promujące nową i najważniejszą inicjatywę profrekwencyjną w historii Lecha Poznań.

„Kolejorz” uruchamia program LECHICI, który jest skierowany do wszystkich jego kibiców. Co gwarantuje? Przede wszystkim znacznie bardziej ekskluzywny dostęp do Lecha Poznań, wachlarz przywilejów i nagród dla uczestników, dzięki którym ich przeżycia związane z kibicowaniem mają być intensywniejsze. Kluczem do jak najlepszego wykorzystania możliwości programu będzie obecność na meczach klubu, a efektem ma być rosnąca frekwencja na trybunach na przestrzeni najbliższych lat.

– Z analizy samych danych systemu sprzedaży biletów wiemy, że 80 procent kibiców „Kolejorza” pojawia się na naszych meczach maksymalnie 2 razy w sezonie – mówi Sebastian Starczewski, dyrektor marketingu Lecha Poznań. – Ze spotkań i rozmów z kibicami, a także badania ich opinii wiemy, że bycie bliżej klubu jest jedną z ich głównych, naturalnych potrzeb. Nie ulegało więc wątpliwości, że jako klub musimy wzbogacać ich przeżycia, jako sympatyków Lecha.

LECHICI to program, który ma sprawić, że każdy kibic zyska realny wpływ na budowanie frekwencji i jeszcze lepszej atmosfery na meczach „Kolejorza”. W ręce każdego wpadnie bowiem możliwość połączenia przyjemnego z pożytecznym. W jaki sposób? Z perspektywy sympatyka Lecha zmieni się tylko jedno. Bez konieczności zmiany nawyków czy formy kibicowania, chodząc na mecze czy robiąc zakupy w klubowym sklepie, uczestnik programu LECHICI będzie od teraz otrzymywał dodatkowe profity wyrażone w postaci punktów zgromadzonych na swoim koncie. Punkty będzie można w dalszej kolejności wykorzystać na niedostępne dotychczas, wyjątkowe i ekskluzywne nagrody, akcje lub zniżki na zakup biletów czy karnetów.

Warunkiem jest zarejestrowanie się w programie, który daje możliwość gromadzenia punktów w zależności od intensywności kibicowskiej aktywności. Każda obecność na meczu (a nie zakup biletu), każdy zakup w klubowym sklepie to kolejne punkty na koncie.

– Nasze prace trwały kilkanaście miesięcy i wymagały od nas powiązania ze sobą trzech różnych systemów obsługi kibica: biletowego, handlowego w punktach sprzedaży i handlowego w sklepie internetowym, a także stworzenia platformy, która je zintegruje i będzie podstawą działania programu LECHICI. Wiedzieliśmy od samego początku, że kluczem do sukcesu będzie scalenie ze sobą wszystkich punktów styku życia kibica i działalności klubu – mówi Daniel Zieliński, kierownik projektu i na co dzień szef działu sprzedaży biletów Lecha Poznań.

Po zalogowaniu się na konto na stronie lechpoznan.pl/LECHICI – oprócz liczby zgromadzonych punktów – widoczna jest m.in. ranga użytkownika (jest ich pięć), która jest zależna tylko i wyłącznie od uczestnictwa kibica w meczach domowych Lecha w LOTTO Ekstraklasie. Im więcej meczów na koncie ma Lechita, tym wyższą zdobywa rangę. A im wyższą ma rangę, tym większy zyskuje dostęp do ekskluzywnych nagród, których nie jest w stanie nigdzie kupić.

Każdy Lechita, czyli uczestnik programu, w trakcie trwania jednej edycji – tożsamej z ligowym sezonem – zyskuje szereg przywilejów. Sama rejestracja wystarczy do otwarcia możliwości zbierania punktów i wymieniania ich na zniżki lub nagrody, dostępu do specjalnych promocji na zakupy, newslettera, a także oferuje 2 bezpłatne treningi w LPFA. Wraz z awansem na kolejne rangi Lechici zyskują dostęp do coraz bardziej ekskluzywnych nagród, takich jak uczestnictwo w konferencji prasowej, oglądanie meczu z bezpośredniej okolicy ławki rezerwowych, uczestnictwo w prezentacji analizy pomeczowej z klubowym analitykiem, a nawet ekskluzywny spacer pod dachem INEA Stadionu. Warto pamiętać, że zebrane punkty na końcu każdej edycji nie przechodzą na kolejną edycję. Będzie jednak można je przeliczyć na zniżkę na karnet na kolejny sezon lub rundę, albo na zakupy w klubowym sklepie.

– Z dniem uruchomienia programu rusza też kampania reklamowa, która najbardziej intensywna będzie w okresie startowym, czyli przez około 3 miesięcy. Podczas konferencji prasowej zaprezentowany został jeden z czterech przygotowanych materiałów video, których premiery zaplanowane są na kolejne tygodnie. Oprócz wykorzystania typowych rozwiązań w kanałach zarówno wewnętrznych jaki zewnętrznych, nie zabraknie również niestandardowych, ambientowych działań promocyjnych – zdradza Starczewski.

Program LECHICI został stworzony na potrzeby Lecha Poznań i będzie stale rozwijany. W wielomiesięczny proces powstawania projektu Kolejorza zaangażowane było pięć firm: Spartavity, Roboticket, H7, Macopedia i Supremo. Już na okres rundy wiosennej zaplanowano kolejne ruchy poszerzające możliwości inicjatywy. Zaktualizowane o dostęp do programu zostaną aplikacje Lech Poznań i Lech Poznań Bilety, na klubowej stronie internetowej powstawać będą newsy i sekcje dostępne tylko dla zarejestrowanych Lechitów. Uczestnicy programu mogą spodziewać się wielu akcji specjalnie dedykowanych tylko dla nich czy udostępniania limitowanych nagród dostępnych tylko w okresach promocyjnych.

 

Udostępnij
Bartosz Burzyński

Bartosz Burzyński