Nowy projekt Lechii Gdańsk
Lechia Travel to nowy projekt Lechii Gdańsk, który ma na celu ułatwić podróże, promować sport i aktywny tryb życia.
Partnerami serwisu są Lechia Gdańsk, Fundacja Lechii Gdańsk, eTravel, Qtravel.pl oraz Sports Events 365.
– Według badań brytyjskiej grupy finansowej Virgin Money, kibic angielskiej ekstraklasy w sezonie pokonuje ponad 3000 kilometrów wspierając swoją drużynę piłki nożnej. Jak to wygląda w Polsce? CBOS podaje, że w 2016 roku nieco ponad połowa dorosłych Polaków wypoczywała poza miejscem zamieszkania przynajmniej raz w roku. Gdzie? Najczęściej w kraju. Czy sport może być inspiracją do poznawania nowych miejsc? W Lechii Gdańsk uważamy, że tak! – mówi Anna Cebula-Daniluk, Travel Manager w Lechia Travel.
Projekt swoim profilem nawiązuje do historii klubu oraz piłkarzy w nim grających. Wielką inspiracją są historie zawodników Lechii Gdańsk, którzy nie pochodzą z Polski, ale grają dziś w drużynie. João Nunes, Romário Baldé oraz Marco i Flávio Paixão są Portugalczykami, Dušan Kuciak i Lukáš Haraslín – Słowakami, Steven Vitória reprezentuje Kanadę, Mato Miloš i Oliver Zelenika są z Chorwacji, Miloš Krasić z Serbii, Simeon Sławczew z Bułgarii, wreszcie João Oliveira ze Szwajcarii.
– Lechia Travel to innowacyjne przedsięwzięcie na krajową skalę. Aby w przyszłości móc rywalizować z najlepszymi klubami sportowymi w Europie, musimy już dziś zacząć myśleć o przyszłości, także tej finansowej. Akademia Lechii Gdańsk daje naszemu klubowi wsparcie, szkoląc i kształcąc zawodników, którzy będą grać w biało-zielonych barwach. Lechia Travel zaś pomoże zapewnić dodatkowe środki w przyszłości na funkcjonowanie klubu. Musimy myśleć o przyszłości, planować dalsze działania na wielu płaszczyznach, tak jak robią to już inne kluby na całym świecie – komentuje Adam Mandziara, prezes klubu Lechia Gdańsk.
Lechia Travel powstała z ramienia Lechii Gdańsk, gdańskiej drużyny piłki nożnej, jako portal ściśle związany ze sportem i podróżami, by zainspirować fanów piłki nożnej do podróżowania oraz szukania informacji dotyczących aktywnego wspierania ich ulubionej sportowej drużyny.
– Biorąc przykład z innych klubów – na przykład Borussii Dortmund czy Benfiki Lizbona – Lechia Travel wprowadza ułatwienie dla fanów futbolu, którzy lubią aktywnie spędzać czas. I proponuje najlepsze emocje związane z piłką nożną – np. weekendy w kolorach czarno-żółtych w Dortmundzie, poznanie najbardziej ciekawych elementów tego miasta, podróże śladami BVB, wyjazdy na mecze Ligi Mistrzów UEFA, wizyty na stadionie Borussii Dortmund. Benfica Lizbona z kolei organizuje w czasie przerwy wakacyjnej kolonie dla młodych adeptów piłki nożnej. Lechia Travel również przewiduje szeroką ofertę dla młodzieży. Ważne jest szukanie inspiracji i sprawdzonych modeli biznesowych dla klubu, które pomogą mu się rozwijać na przestrzeni następnych lat – podsumowuje Mandziara.
Na stronie internetowej projektu znajdą się artykuły dotyczące atrakcyjnych miejsc związanych z piłką nożną, recenzje hoteli i restauracji, porady i wskazówki podróżnicze, polecane trasy turystyczne oraz historie wybitnych piłkarzy oraz tych związanych z gdańską drużyną.
Motywacją do podróżowania mogą być też konkursy, które Lechia Travel przygotowuje z myślą o kibicach – we współpracy z partnerem Qtravel.pl.