MKS Słupia zmienia się
MKS Słupia Słupsk, klub skupiający się obecnie na szkoleniu młodzieży w piłce ręcznej, przeszedł rebranding.
Jak poinformował nas Karol Kotusiewicz, który jest odpowiedzialny w klubie za komunikację i marketing, Międzyszkolny Klub Sportowy Słupia to jeden z niewielu, jeśli nie jedyny, klub o charakterze międzyszkolnym, który zdecydował się na wprowadzenie systemu identyfikacji wizualnej.
Autorem nowej koncepcji jest Michał Firkowski, absolwent Akademii Sztuki w Szczecinie.
– Podstawowa część logo (piłka z „eską”) została stworzoną z myślą czytelnego odbioru symboliki zawartej w znaku. Piłkę ręczną oczywiście symbolizuje pomarańczowa piłka, natomiast esowaty kształt zawiera w sobie trzy znaczenia: po pierwsze przypomina tor lotu piłki, po drugie nawiązuje do pierwszej litery nazwy drużyny i do rzeki Słupi od której pochodzi nazwa, a po trzecie kształt jednocześnie przypomina ruch powietrza i bieg rzeki. Herb natomiast został użyty do prezentacji logotypu z nazwą drużyny łącznie – powiedział autor zmian.
– Drużyna zobowiązała się 2-letnim kontraktem z firmą Hummel na wsparcie sponsorskie, dlatego koszulki, torby, piłki i wszelkie inne potrzebne przedmioty mieli mieć zapewnione od nich. Była to bardzo istotna informacja przy dobieraniu kolorów w identyfikacji, ponieważ gdybym dobrał kolory niepasujące do oferty oferowanej przez Hummel’a, drużyna mogłaby mieć kolejny nie potrzebny problem w przyszłości. Nie chciałem negatywnie wpływać na owocną współpracę firmy z klubem więc zdecydowałem się uwzględnić wachlarz kolorów proponowany w kolekcji przez Hummel oraz w razie co, ogólną dostępność podobnych strojów na rynku – dodał.