27.06.2017 14:11

Mistrzowski dystans Legii

W maju rozgrywki LOTTO Ekstraklasy weszły w decydującą fazę sezonu. Walka była wyrównana i przed ostatnią kolejką spotkań mistrz ciągle nie był znany.


Ostatecznie ligę wygrała Legia Warszawa, która w maju znalazła się również na pierwszej pozycji w badaniu najbardziej medialnych klubów LOTTO Ekstraklasy „Polska Piłka”, przygotowanym przez „PRESS-SERVICE Monitoring Mediów”.

Po świetnym finiszu sezonu Legia Warszawa mogła się cieszyć z kolejnego mistrzostwa kraju. „Wojskowi” w LOTTO Ekstraklasie mieli lepsze i gorsze momenty, jednak ani na moment nie opuścili pozycji medialnego lidera. Na popularność Legii wpłynął udział w Lidze Mistrzów, a następnie w Lidze Europy. Trzeba jednak zaznaczyć, że nawet po zakończeniu przygody z europejskimi pucharami, drużyna Jacka Magiery wciąż była najbardziej medialnym klubem w Polsce.

Na temat drużyny ze stolicy najwięcej informacji opublikowały portale sport.pl, sportowefakty.wp.pl i przegladsportowy.pl. Były to odpowiednio 365, 304 i 292 publikacje. Dziennikarzami, którzy najczęściej pisali na temat Legii byli: Robert Błoński z „Przeglądu Sportowego” (63 publikacje), Maciej Kmita (43 publikacje) ze sportowefakty.wp.pl i Sławomir Stachura (41 publikacji) z „Echa Dnia”.

Na kolejnych dwóch pozycjach w rankingu medialności znalazły się drużyny, które zajęły pozostałe miejsca na podium rozgrywek LOTTO Ekstraklasy: Lech Poznań i Jagiellonia Białystok. Klub z Białegostoku ostatecznie uplasował się w lidze tuż za Legią Warszawa, a przed klubem z Poznania. W rankingu najbardziej medialnych klubów zamieniły się miejscami i to Lech znalazł się na drugim miejscu, a Jagiellonia na trzecim. Najwięcej materiałów medialnych na temat Kolejorza opublikowano 17 maja – w dniu meczu wyjazdowego z Legią Warszawa. Dziennikarze napisali aż 280 publikacji na temat ligowego hitu.

Drużyna Jagielloni również cieszyła się największym zainteresowaniem medialnym 17 maja. W ten dzień zawodnicy Michała Probierza rozgrywali mecz w Gdańsku z Lechią, która również walczyła o mistrzostwo do ostatniej kolejki. Najwięcej informacji na temat Lecha Poznań opublikował Maciej Henszel („Przegląd Sportowy”), a na temat Jagielloni Białystok Sławomir Stachura („Echo Dnia”).

Najbardziej medialnym klubem w maju w tzw. grupie spadkowej LOTTO Ekstraklasy był Śląsk Wrocław. Drużyna Jana Urbana, która sezon zakończyła trzyma zwycięstwami, w rankingu medialności zajęła szóstą pozycję. Jest to wynik wyższy o pięć oczek w porównaniu z miejscem w tabeli Ekstraklasy.


Wykres 1. TOP 10 najbardziej medialnych drużyn LOTTO Ekstraklasy w maju 2017 (prasa i wybrane strony internetowe)

Najwyżej sklasyfikowaną drużyną w rankingu medialności 1. ligi został Górnik Zabrze. Zabrzanie przez cały sezon, podobnie jak Legia Warszawa w najwyższej klasie rozgrywkowej, nie dali się nikomu wyprzedzić pod względem zainteresowania medialnego. Klub z Górnego Śląska medialnością zdecydowanie dorównuje drużynom z LOTTO Ekstraklasy. Bezpośrednia konfrontacja nastąpi w przyszłym sezonie, bo Górnik dzięki bardzo dobrej końcówce sezonu, awansował do Ekstraklasy. Na temat drużyny Górnika najczęściej informowano w katowickim „Sporcie” oraz na portalach gol24.pl i sportowefakty.wp.pl.

Na kolejnej pozycji w rankingu medialności znalazła się Sandecja Nowy Sącz, która wywalczyła po raz pierwszy w historii awans do Ekstraklasy.


Wykres 2. TOP 10 najbardziej medialnych drużyn 1. ligi w maju 2017 (prasa i wybrane strony internetowe)

„Polska Piłka” to cykliczna analiza prowadzona przez PRESS-SERVICE Monitoring Mediów. Badanie uwzględnia medialność klubów Ekstraklasy, 1. ligi oraz polskich piłkarzy występujących w Premier League, Primera Division, Ligue 1, Serie A i pierwszej Bundeslidze. Proces analizy obejmuje ponad 1100 tytułów prasowych i wybrane strony internetowe. Ponadto analitycy firmy „PRESS-SERVICE Monitoring Mediów” sprawdzają popularność klubów Ekstraklasy w mediach społecznościowych (Facebook.com, Twitter.com, Youtube.com). Badanie „Polska Piłka” prowadzone jest cyklicznie począwszy od 1 marca 2010 roku. Do tej pory analitycy firmy „PRESS-SERVICE Monitoring Mediów” wzięli pod uwagę już ponad 1,5 mln informacji. 

Udostępnij
Bartosz Burzyński

Bartosz Burzyński