PZKol zyskał nowego sponsora strategicznego
Polski Związek Kolarski poinformował, iż pozyskał nowego sponsora strategicznego, który będzie wspierał organizację do 2020 roku.
Mowa o PKN Orlen. Spółka będzie wspierać między innymi zawodników reprezentacji Polski przygotowujących się do Igrzysk Olimpijskich Tokio 2020, a także obejmie kompleksowym sponsoringiem kolarstwo młodzieżowe.
Ta strategiczna współpraca wpisuje się w Kodeks Dobrych Praktyk Sponsoringowych przygotowany przez Ministerstwo Sportu i Turystki.
– Dążymy do podnoszenia standardów w polskim sporcie. Właśnie po to powstał Kodeks Dobrych Praktyk Sponsoringowych. Tylko nowoczesne i profesjonalne spojrzenie na zawodowy sport oraz wysoki poziom zarządzania przyciągają biznes. Cieszy mnie, że nasze działania przynoszą skutek i kolejna dyscyplina zyskała silnego partnera. Polscy kolarze swoimi wynikami udowadniają, że warto na nich stawiać. Wierzę, że rozpoczynająca się współpraca PKN Orlen z Polskim Związkiem Kolarskim to zapowiedź jeszcze większych sukcesów – powiedział Witold Bańka, Minister Sportu i Turystyki.
Umowa obejmuje bardzo szerokie wsparcie dyscypliny, w tym reprezentacji narodowych kobiet i mężczyzn wszystkich kategorii wiekowych w kolarstwie szosowym i torowym, a także m.in. MTB, BMX, kolarstwie przełajowym, zjazdowym oraz maratonów MTB. Na jej mocy PKN Orlen otrzymał prawo do tytułu „Sponsora Strategicznego Polskiego Związku Kolarskiego” stając się tym samym najważniejszym partnerem PZKol.
Spółka pozyskała także prawa do wizerunków reprezentantów Reprezentacji Polski i może je wykorzystać w kampaniach produktowych, promocyjnych oraz wizerunkowych.
Logotyp spółki pojawi się także na flocie reprezentacji Polski oraz na strojach reprezentantów podczas wszystkich najważniejszych wyścigów kolarskich w kraju i za granicą, w tym na mistrzostwach świata i Europy.
– Kolarstwo profesjonalne stoi w Polsce na coraz wyższym poziomie, o czym świadczą wspaniałe wyniki osiągane przez naszych mistrzów. Jednak sport ten zyskuje coraz większą popularność również wśród amatorów. Można się o tym przekonać obserwując nasze drogi i ulice miast. Sponsorując Polski Związek Kolarski chcemy wpisywać się w ten trend, wspierać sukcesy osiągane przez najlepszych zawodników, a także zachęcać Polaków do uprawiania tej pięknej dyscypliny. To część działań z zakresu naszej społecznej odpowiedzialności, którą zadeklarowaliśmy w strategii rozwoju Koncernu – powiedział Wojciech Jasiński, prezes zarządu PKN Orlen.