Piłka ręczna plażowa z cyklem turniejów
Po utworzeniu ligi zawodowej w halowej odmianie szczypiorniaka, strategiczny sponsor piłki ręcznej postanowił zaangażować się w rozwój piłki ręcznej plażowej.
– Naszym celem jest strategiczny rozwój polskiej piłki ręcznej, w tym jej plażowej odmiany. Tworzymy nowy cykl turniejów, aby wypełnić przerwę w halowych rozgrywkach i być z kibicami szczypiorniaka przez cały rok – powiedział Jakub Świsłowski, kierownik w departamencie marketingu PGNIG SA.
Polskie Górnictwo Naftowe i Gazownictwo S.A jest strategicznym partnerem piłki ręcznej w Polsce od 2010 roku. Wspiera reprezentację Polski, a także jest sponsorem tytularnym rozgrywek ligowych oraz Pucharu Polski. W tym roku spółka zaangażuje się również w rozwój piłki ręcznej plażowej. Wszystko to za sprawą cyklu turniejów Eliminacji Mistrzów Polski: PGNiG Summer Superliga, które zostaną zorganizowane we współpracy ze Związkiem Piłki Ręcznej w Polsce i Fundacją Modern Sport.
– Piłka ręczna plażowa to jeden z najbardziej widowiskowych i dynamicznych sportów plażowych. Ten rok jest kluczowy dla rozwoju całej dyscypliny, gdyż nasze narodowe reprezentację wystąpią w Mistrzostwach Europy oraz w turnieju World Games, który odbędzie się w lipcu we Wrocławiu. Wsparcie udzielone przez PGNiG pozwoli podnieść poziom turniejów i wierzymy, że przyczyni się również do kolejnych sukcesów osiąganych przez nasze kluby i reprezentacje – dodał Marek Góralczyk, przewodniczący komisji ds. piłki ręcznej plażowej ZPRP.
W turniejach PGNiG Summer Superligi wystąpić będą mogły zarówno profesjonalne kluby zrzeszone w ZPRP, jak i amatorskie zespoły, które będą miały szanse zadebiutować w rozgrywkach na piasku.
W każdym wydarzeniu zostanie wyłoniona najlepsza drużyna męska oraz żeńska. Organizatorzy przewidzieli, że PGNiG Summer Superliga zagości w różnych zakątkach Polski m.in:
· 19 – 21 maja we Wrocławiu
· 2 – 4 czerwca w Mielnie
· 7 – 9 czerwca w Starych Jabłonkach
· 30 czerwca – 2 lipca w Płocku
· 14 – 16 lipca we Warszawie
– Nasz cykl nie jest jeszcze zamknięty, pracujemy nad kolejnymi lokalizacjami, chcemy dotrzeć i pokazać dyscyplinę w różnych częściach Polski, aby zachęcić do uprawiania piłki ręcznej plażowej jak najwięcej osób. Współpraca z PGNiG oraz pozostałymi partnerami umożliwi nam pokazanie jak widowiskową dyscypliną jest beach handball – stwierdził organizator cyklu i prezes Fundacji Modern Sport, Jakub Malinowski
Wraz z wprowadzeniem cyklu turniejów debiutuje także nowa identyfikacja wizualna cyklu. Dzięki adaptacji logotypu PGNIG Superligi do warunków „plażówki”, powstał letni, słoneczny logotyp. W jego centralnej części znajduję się okrąg symbolizujący 4 splecione dłonie zawodników piłki ręcznej plażowej.
– Cieszymy się, że jako PGNiG Superliga wesprzemy rozwój perspektywicznej dyscypliny sportu, jaką jest piłka ręczna plażowa. Postaramy się, żeby nasza współpraca nie ograniczyła się do wspólnego sponsora i analogicznych logotypów. Już dziś w przerwie między sezonami, wielu zawodników Ligi Zawodowej można zobaczyć na piasku. Chcemy, aby w przyszłości było ich jeszcze więcej, a piłka ręczna cieszyła kibiców także w sezonie letnim, w innym wakacyjnym wydaniu, która dzięki zmodyfikowanym zasadom pozwala na bardzo widowiskową grę – zakończyła Justyna Woja, dyrektor komunikacji PGNiG Superligi.