Nowa odsłona PGNiG Pucharu Polski
Zmienia się polska piłka ręczna. Po profesjonalizacji ligi mężczyzn nadszedł także czas na krajowych puchar. Rozgrywki zyskały nową oprawę graficzną.
W majowy weekend 20-21 maja w Lublinie o to trofeum rywalizować będą zarówno żeńskie, jak i męskie drużyny. W sobotę o trofeum zagrają Kram Start Elbląg z Metraco Zagłębiem Lubin, natomiast w niedzielę odbędzie się finał mężczyzn z udziałem Vive Tauron Kielce i Orlen Wisły Płock.
Nowa formuła ma na celu podniesienie prestiżu marki PGNiG Pucharu Polski oraz nadanie jej unikatowego, specjalnego i nobilitującego charakteru.
Istotą projektu było stworzenie produktu marketingowego ważnego i przynoszącego wymierne korzyści zarówno dla organizatorów, sponsorów, miast gospodarzy, jak i dla klubów biorących udział w rozgrywkach, nie zapominając oczywiście o najważniejszej kwestii, tj. emocjach dla licznej rzeszy kibiców i fanów piłki ręcznej oraz potencjalnych przyszłych jej miłośników.
Do współpracy zaproszono studio Signature prowadzone przez Artura Gosiewskiego, który jest twórcą m.in. znaku marki ZPRP.
Rezultatem prac jest logotyp Puchar Polski ZPRP wraz z całościowym systemem identyfikacji wizualnej oraz trofeum turnieju.
Symbol Pucharu Polski ZPRP przedstawia w syntetycznym ujęciu trofeum, jakim jest fizyczna nagroda za zwycięstwo w turnieju – puchar. Jego zwieńczeniem jest znak graficzny ZPRP, co jest jednoznacznym komunikatem dla odbiorcy, kto jest organizatorem i propagatorem rozgrywek.
Kolorystyka nawiązuje do barw narodowych, podkreślając w ten sposób polski charakter wydarzenia.
Wraz z nową odsłoną PGNiG Pucharu Polski uruchomiona została strona internetowa dedykowana rozgrywkom.