24.03.2017 15:07

Robert Lewandowski i PZPN ponownie triumfują!

Nagrody Biznesu Sportowego DEMES wręczone zostały podczas XIII Gali Sportu i Biznesu, która odbyła się 23 marca na PGE Narodowym.


Uroczystość ta odbyła się w ramach Forum Sportu i Biznesu SPORTBIZ, będącym największym wydarzeniem integrującym branżę sportową i biznesową w Europie Środkowo-Wschodniej. Podczas Gali uhonorowane zostały osoby, organizacje oraz projekty, które wniosły szczególny wkład w rozwój polskiego sportu w minionym roku. Zwycięzcy Nagród Biznesu Sportowego wyłonieni zostali przez Kapitułę Statuetek DEMES, złożonej ze specjalistów zajmujących się marketingiem sportowym, przedstawicieli świata nauki oraz mediów.

Robert Lewandowski został doceniony za umiejętne budowanie wizerunku, współpracę ze sponsorami i zaangażowanie społeczne. W działaniach piłkarza podkreślane są nie tylko jego umiejętności sportowe, ale także niezwykła osobowość. Wyróżnienie w kategorii Sponsor Sportu przyznane zostało 4F. Kapituła Statuetek DEMES w ten sposób doceniła działania marki, która nie tylko wspiera Polską Reprezentację Olimpijską, ale i rozszerza swój zasięg na nowe dyscypliny. Podobnie jak w roku ubiegłym, wyróżnienie w kategorii Organizacja Sportowa otrzymał Polski Związek Piłki Nożnej, natomiast nagrodę w kategorii Obiekt Sportowy przyznano spółce PL.2012+, będącej operatorem stadionu PGE Narodowy.

Wydarzeniem Sportowym Roku Zostały EHF Mistrzostwa Europy w Piłce Ręcznej Mężczyzn Polska 2016, natomiast w kategorii Osobowość Mediów zwyciężył Stefan Szczepłek. Dziennikarz „Rzeczpospolitej” wygrał w pojedynku z Tomaszem Smokowskim i Dariuszem Szpakowskim.

Organizatorzy rozdali również Nagrody w kategoriach, które w ubiegłej edycji zadebiutowały podczas Gali Sportu i Biznesu – Social Media, Video Sportowe oraz Kampania Marketingowa pod patronatem Przeglądu Sportowego. Organizacją, która najlepiej radzi sobie w mediach społecznościowych została Ekstraklasa S.A., Video Sportowe roku 2016 to zasługa marki Reebok i jej spotu z Joanną Jedrzęjczyk – Be More Human. Najlepszą kampanię marketingową została produkcja Żabka Polska „Mały Wielki Sponsor.

Tegoroczną nowością podczas Gali Sportu i Biznesu była kategoria Aktywne Społeczeństwo, która jest odpowiedzą na potrzeby społeczeństwa w zakresie ruchu i aktywności fizycznej. Decyzją kapituły, najlepszym projektem który ma na celu pobudzanie do uprawiania sportu został Turniej „Z podwórka na stadion o Puchar Tymbark”. .

Organizator wydarzenia – firma SportWin, przyznała również Nagrody Biznesu Sportowego w trzech kategoriach specjalnych. DEMES Honorowy otrzymała Szlachetna Paczka jako wyraz uznania i poparcia dla prowadzonej aktywności charytatywnej i zaangażowania sportowców. DEMES Zagraniczny przyznany został agencji Seven League współpracującej z europejskimi klubami sportowymi i pomagającej im opracowywać strategie rozwoju. Nagrodę odebrał Lewis Wiltshire, który podczas części konferencyjnej poprowadził prelekcję dotyczącą możliwości rozwoju związanych z prowadzeniem działalności w sieci. Podczas tegorocznej Gali Sportu i Biznesu piłka ręczna została wyróżniona dwukrotnie. Sportowym Przeżyciem Roku uznane zostało Zwycięstwo ViVE Targi Kielce w Lidze Mistrzów piłkarzy ręcznych.

Oto pełna lista zdobywców Nagród Biznesu Sportowego za rok 2016:

Sportowy Wizerunek – Robert Lewandowski

Sponsor Sportu – 4F

Organizacja Sportowa – PZPN

Obiekt Sportowy – PGE Narodowy

Wydarzenie Sportowe – EHF Euro 2016

Osobowość Mediów – Stefan Szczepłek

Aktywne Społeczeństwo – Z podwórka na Stadion o Puchar Tymbarku

Kampania Marketingowa – Żabka – Mały wielki sponsor

Video Sportowe – Reebok Joanna Jędrzejczyk

Social Media – Ekstraklasa S.A.

Kategorie specjalne:

DEMES Honorowy – Szlachetna Paczka

DEMES Zagraniczny – Seven League

Sportowe Przeżycie Roku – Zwycięstwo VIVE Targi Kielce w Lidze Mistrzów piłkarzy ręcznych 

Udostępnij
Bartosz Burzyński

Bartosz Burzyński