Kita wiceprezesem i współwłaścicielem Runmageddonu
Grzegorz Kita, znany polski ekspert z zakresu marketingu sportowego został współwłaścicielem słynnego Runmageddonu.
Jako wiceprezes i partner zarządzający będzie zajmował się marketingiem, eventami oraz zarządzaniem bieżącym. Runmageddon to największy cykl biegów przeszkodowych w Polsce i jeden z liderów rynku europejskiego.
Przez ostatnie 15 lat Grzegorz Kita prowadził firmę Sport Management Polska, prekursora polskiego marketingu sportowego. Był jej założycielem i właścicielem. Jest najbardziej rozpoznawalnym specjalistą z zakresu marketingu i konsultingu sportowego w Polsce.
– Dla Runmageddonu nastaje nowa era. Era przyśpieszenia rozwoju i Runmageddonu nowej prędkości. W 2016 r. w naszych zawodach uczestniczyło 36000 uczestników a wydarzenia odbywały się w 9 miastach. Dzięki współpracy z Grzegorzem zamierzamy osiągnąć jeszcze lepsze rezultaty a przed wszystkim – dać uczestnikom i kibicom jeszcze więcej wrażeń. Synergia współpracy jest oczywista. Zaangażowanie osoby, która jest ikoną polskiego marketingu sportowego, jest kolejnym dowodem naszej chęci rozwoju i dostarczania najwyższej jakości wrażeń – powiedział Jarosław Bieniecki, prezes Runmageddon.
W strukturze Runmageddonu (RMG) Grzegorz Kita obejmie bezpośredni nadzór nad istniejącymi działami marketingu, komunikacji, social mediów oraz sponsoringu. W skład pionu marketingu wejdzie także dział współpracy z jednostkami samorządu terytorialnego, biuro obsługi klienta oraz nowe działy w tym dział nowych projektów biznesowych.
– Decyzja o inwestycji w Runmageddon nie była prosta choć niezwykle ekscytująca. To spora zmiana w moim życiu ale ten rynek ma niesamowite perspektywy. Obecnie prawie całe moje nakłady czasowe będą poświęcone Runmageddonowi. Szacuję, że ponad 90% czasu i energii przeznaczę na ten projekt. Bieżące działanie SMP zostanie w znaczącym stopniu zawieszone lub ograniczone jedynie do moich usług doradczo-konsultacyjnych. Wiele firm zgłasza się do mnie z prośbami o konsultacje czy ekspertyzy. Takie usługi będę w stanie realizować, ale wyłącznie w ramach wolnych aktywów czasowych – skomentował Grzegorz Kita.
Ze względu na wieloletnie doświadczenia i szerokie kompetencje, Kita będzie angażował się także w bieżący nadzór nad eventami, zarówno w fazie przygotowawczej jak i realizacyjnej.
– Wieloletnie doświadczenia marketingowe Grzegorza Kity są nam doskonale znane. Ale niewiele osób wie, że tylko w przeciągu ostatnich pięciu lat zrealizował on ponad 300 różnorodnych eventów. Jako główny wykonawca realizował chociażby cały projekt T-Mobile Ekstraklasa dla T-Mobile. To wielki kapitał wiedzy, know-how i doświadczenia, który synergicznie zasili Runmageddon od strony planowania strategicznego i realizacji eventów – dodał Bieniecki.
Runmageddon to najbardziej ekstremalny cykl biegów z przeszkodami w Europie. To także dynamiczna, silna i prestiżowa marka z pogranicza aktywności fizycznej i lifestyle’u. Dla uczestników oferuje niezapomniane przeżycia i doznania w błocie, ogniu, wodzie, pod zasiekami i na przeszkodach. Trasy od 3 do 44 kilometrów naszpikowane są dziesiątkami zróżnicowanych przeszkód, zarówno naturalnych jak i specjalnie skonstruowanych.
Podjęcie współpracy przez Grzegorza Kitę poprzedzone było kilkumiesięczną obserwacją oraz analizą działalności Runmageddonu. Już w jej trakcie zostały wprowadzone istotne korekty do bieżącej strategii i działalności firmy. Strony nie ujawniły szczegółów finansowych transakcji.
– Dla wielu osób moje zaangażowanie w Runmageddon to zaskoczenie. Trudno jednak spotkać inny tak ekscytujący podmiot sportowy. Naprawdę, trzeba dopiero przyjść na metę biegu, żeby zrozumieć, że dla wielu osób Runmageddon to przygoda, przeżycie, fun w czystej postaci. Uśmiechnięci ludzie, którzy pomimo zmęczenia generują ogromne ilości pozytywnych i prawdziwych emocji. To jeden z najciekawszych rynków współczesnego świata sportu – podsumował Kita.