Jak Cracovia wykorzystała Groupon?
Sprzedaż biletów na mecz T-Mobile Ekstraklasy poprzez serwis Groupon to ciekawy ewenement w polskiej lidze. Czy równie efektywny, co efektowny?
Kluby piłkarskie idą tropem innych dyscyplin, gdzie podobne akcje stają się z tygodnia na tydzień popularniejsze (całkiem niedawno z podobnej opcji korzystała Jagiellonia).
Przez całą środę (23 listopada) nabyć można było za pośrednictwem serwisu transakcyjnego Groupon kupon zniżkowy na spotkanie najwyższej polskiej piłkarskiej klasy rozgrywkowej pomiędzy Cracovią Kraków, a PGE GKS Bełchatów.
Dzięki skorzystaniu z promocji, każdy zarejestrowany w bazie "Pasów" kibic będzie mógł wejść na ten mecz za jedyne 6 złotych (przy 12 złotych normalnie płatnych).
Ostatnie jesienne spotkanie na stadionie przy ul. Kałuży przyciągnęło na chwilę obecną za pośrednictwem Groupon zaledwie 111 osób. Zaledwie albo aż, bo oferty tego typu rzadko docierają do szerokiego grona sportowych odbiorców. Mimo wszystko taka liczba chętnych wystarczyła do aktywacji kuponu na obejrzenie spotkania na sektorze rodzinnym Cracovii. Oferta aktywna będzie przez następne szesnaście godzin, bo w dniu wczorajszym nie udało się uzbierać odpowiedniej liczby zgłoszeń.
Przypuszczać można, że kupony trafiły do osób niezdecydowanych, które chcąc spędzić niedzielny dzień w aktywny sposób wybiorą się obejrzeć mecz "za bezcen".
Mimo wszystko taki sposób promocji klubu ma swój potencjał, który po pewnym czasie może ewoluować w inne ciekawe sposoby interakcji z kibicami. Pamiątki klubowe, czy możliwości wyjazdów na spotkania za połowę ceny? To byłoby coś!