27.12.2016 15:53

Legia – najbardziej medialna drużyna Ekstraklasy

Udział Legii Warszawa w tegorocznej edycji Ligi Mistrzów UEFA to prawdziwy rollercoaster. Tak ciekawe wydarzenia nie mogły umknąć dziennikarzom.


W październikowym meczu wyjazdowym Legia Warszawa przegrała z Realem Madryt różnicą czterech goli i przed rewanżem większość kibiców zastanawiała się, jaką różnicą bramkową tym razem zakończy się spotkanie. Ku zdumieniu wielu obserwatorów piłkarze Legii rozegrali najlepsze spotkanie w tegorocznej edycji Ligi Mistrzów i zremisowali z Realem 3:3. Można tylko żałować, że przez zadymę grupy kibiców podczas meczu z Borussią Dortmund UEFA ukarała klub ze stolicy zamknięciem stadionu na spotkanie z obrońcami trofeum LM. Nie mniejszym zainteresowaniem medialnym cieszyło się kolejne spotkanie pucharowe Legii – rewanżowy mecz Borussią. Obu zespołom udało się pobić historyczny rekord Ligi Mistrzów dotyczący liczby bramek w jednym meczu. W starciu BVB z Legią padło aż 12 goli. Powrót Legii Warszawa po 20 latach do Ligi Mistrzów i coraz lepsza gra w Lotto Ekstraklasie pozwoliła „Wojskowym” po raz kolejny zająć pierwszą pozycję w rankingu najbardziej medialnych klubów „Polska Piłka”. W listopadzie na drugiej pozycji zestawienia uplasowała się Wisła Kraków, która lepsze mecze przeplatała gorszymi. W 16. kolejce przegrała z Pogonią Szczecin czterema golami, po czym w następny weekend taką samą różnicą bramkową pokonała Arkę Gdynia. Na trzecią pozycję wskoczył Śląsk Wrocław, który w poprzednim miesiącu zajmował pozycję tuż za podium.


Wykres 1. TOP 10 najbardziej medialnych drużyn LOTTO Ekstraklasy w listopadzie 2016 (prasa i wybrane strony internetowe)

Najwyżej sklasyfikowaną drużyną 1. ligi został Górnik Zabrze. Zabrzanie po spadku z Ekstraklasy piąty miesiąc z rzędu uplasowali się na szczycie rankingu najbardziej medialnych klubów 1. ligi. Górnik, który od początku sezonu gra poniżej oczekiwań swoich kibiców, w listopadzie dwa mecze wygrał, a po jednym zremisował i przegrał. W listopadowym rankingu „Polska Piłka” Górnik zanotował ponad dwa razy więcej publikacji od kolejnego zespołu z Górnego Śląska – GKS Katowice. Kolejne miejsca w zestawieniu zajęły Zagłębie Sosnowiec, Stal Mielec i Miedź Legnica.


Wykres 2. TOP 10 najbardziej medialnych drużyn 1. ligi w listopadzie 2016 (prasa i wybrane strony internetowe)

„Polska Piłka” to cykliczna analiza prowadzona przez PRESS-SERVICE Monitoring Mediów. Badanie uwzględnia medialność klubów Ekstraklasy, 1. ligi oraz polskich piłkarzy występujących w Premier League, Primera Division, Ligue 1, Serie A i pierwszej Bundeslidze. Proces analizy obejmuje ponad 1100 tytułów prasowych i wybrane strony internetowe. Ponadto analitycy firmy PRESS-SERVICE Monitoring Mediów sprawdzają popularność klubów Ekstraklasy w mediach społecznościowych (Facebook.com, Twitter.com, Youtube.com). Badanie „Polska Piłka” prowadzone jest cyklicznie począwszy od 1 marca 2010 roku. Do tej pory analitycy firmy PRESS-SERVICE Monitoring Mediów wzięli pod uwagę już ponad 1,4 mln informacji. 

Udostępnij
Bartosz Burzyński

Bartosz Burzyński