09.12.2016 16:54

Sport.pl jak ESPN?

To musiało nastąpić. Sport.pl należący do Agora SA będzie eksperymentował z przygotowaniem treści przez roboty.


Chodzi o wykorzystanie algorytmów do tworzenia treści redakcyjnych, co będzie nowością w polskim dziennikarstwie sportowym.

– Chodzi nam o kontent tworzony automatycznie, przez algorytmy, z małym udziałem człowieka – powiedział w rozmowie z „Press” Marcin Gadziński, wydawca Sport.pl.

O jakie treści chodzi? Infografiki, rankingi, statystyki, tudzież animacje. Niektórzy, szczególnie dziennikarze, odetchnęli, gdy okazało się, że roboty nie będą wykorzystywane do pisania artykułów. Na razie redakcja nie planuje wykorzystywania robotów do pisania artykułów. – Język polski jest zbyt trudny – dodał Gadziński.

Nie dziwi zatem fakt, iż Sport.pl poszukuje menedżera sportowych treści algorytmicznych.
 

Udostępnij
Bartosz Burzyński

Bartosz Burzyński