TVP zadowolone z igrzysk?
Telewizja Polska miała prawdziwy monopol przy okazji Igrzysk Olimpijskich w Rio de Janeiro. Szacuje się, że osiągnęła bardzo przyzwoite przychody z reklam.
Może to być 20 milionów złotych. Taką kwotę netto szacuje dom mediowy MullenLowe MediaHub.
Około 18,5 miliona to przychody z tytułu reklam i billboardów sponsorskich w telewizji, natomiast reszta przypada na internet.
– Jeżeli nasze estymacje nie odbiegają za bardzo od rzeczywistości to moim zdaniem taki poziom przychodów można uznać za co najmniej satysfakcjonujący – mówi dla serwisu „WirtualneMedia” Maciej Niepsuj, buying director w MullenLowe MediaHub.
– Wysokich kosztów związanych z licencją (ok. 45 mln zł) oraz kosztami obsługi transmisji nie można pokryć przychodami z reklam, ponieważ w przeciwieństwie do mistrzostw w piłce nożnej tutaj sponsorzy i reklamodawcy nie pchają się drzwiami i oknami – dodał.
Firma szacuje też, że sponsorzy imprezy oraz polskich sportowców, wydali na reklamę około 4,5 – 5 milionów złotych. Połowa z tej kwoty została przeznaczona na kampanie sponsorskie.